25 اسفند 1396 - 11:08
معاون نظارت بانک مرکزی مطرح کرد؛

برابری سرانه شعب بانکی ایران با سایر کشورها/ توزیع شعب منطقی نیست

معاون نظارت بانک مرکزی با بیان اینکه سرانه شعب بانک‌های ایرانی با سایر کشورها برابری می‌کند، گفت: بیش از شعب بانک‌ها و تعدادشان، مساله مهم نوع توزیع آنها است که چندان منطقی نیست.
کد خبر : ۸۳۶۰۸
فرشاد حیدری

به گزارش ایبِنا، فرشاد حیدری در رابطه با شرایط موجود شعب بانک‌ها در ایران و برنامه بانک مرکزی برای آن اظهار داشت: در رابطه با شعب دو رویه در دنیا وجود دارد؛ اول این‌که تعداد بانک‌ها زیاد است، اما شعب کم و در سویی دیگر تعداد شعب زیاد بوده و تعداد بانک‌ها کم که در ایران رویه دوم یعنی تعداد کم بانک‌ها و شعب زیاد وجود دارد.


وی افزود: بیش از شعب بانک‌ها و تعدادشان، مساله مهم نوع توزیع آنها است که چندان منطقی نیست؛ به طوری که در برخی خیابان‌ها شعب بیشتر است و در برخی خیابان شعبه‌ای وجود ندارد؛ از این رو باید توزیع شعب ساماندهی شود.


معاون نظارت بانک مرکزی با اعتقاد به این که شرایط موجود شعب بانکی مربوط به نوع بانکداری در گذشته است، یادآور شد: به هرحال قبلا خدمات انفورماتیک و الکترونیک بانک‌ها چندان توسعه پیدا نکرده بود و از این‌رو تعداد شعب متناسب با مراجعه مشتریان بانک‌ها شکل گرفته است، اما اکنون با توسعه بانکداری الکترونیک و عدم نیاز به مراجعه مستقیم به شعب برای انجام بسیاری از خدمات، دیگر نیازی به تعداد بالای آنها نیست و باید این سیاست مورد بازنگری قرار گیرد.


وی عنوان کرد: بانک‌ها باید خدمات خود را از عرصه‌های تجاری به عرصه غیرتجاری تغییر داده و در آنجا ارائه کنند.


حیدری در رابطه با مقایسه تعداد شعب بانک‌های ایرانی با سایر کشورهای دنیا نیز یادآور شد: براساس استانداردها وقتی تعداد شعب را با سایر کشورهای مختلف و همسطح مقایسه می‌کنیم، سرانه شعب پرجمعیت تقریبا برابری می‌کند، ولی مساله اینجاست که ما از نظر الکترونیک و خدمات بانکداری الکترونیک پیشرفت‌های چشمگیری داشتیم؛ بنابراین باید از این نظر تغییراتی در شعب ایجاد شود.


برچسب ها: بانک شعب بانک‌ها
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها