25 اسفند 1396 - 14:18
وزیر کار:

جلسه تعیین دستمزد کارگران ساعت ۲۰ فردا/ اختلاف بر سر سبد معیشت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تایید نیمه تمام ماندن جلسه تعیین دستمزد کارگران گفت: شیوه محاسبه سبد معیشت و اقلام آن مهمترین عامل اختلاف دیدگاه بین طرفین است اما ۲۰ فردا شب جلسه خواهیم داشت.
کد خبر : ۸۳۶۱۷
ربیعی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، علی ربیعی در حاشیه جلسه تعیین دستمزد کارگران در سال ۹۷ با تایید نیمه تمام ماندن این جلسه اظهار داشت: تصمیم درباره دستمزد کارگران با توجه به اینکه بر معیشت و قدرت خرید مزدبگیران تاثیر دارد، و از سویی بر تولید و قیمت تمام شده تولید اثرگذار است و همچنین تاثیرات روانی اجتماعی نیز خواهد داشت نیاز به دقت نظر و همه جانبه نگری دارد.


وی با بیان اینکه گرایش دولت به سمت افزایش قدرت خرید کارگران و همچنین توسعه تولید است، گفت: در جلسه امروز اختلاف دیدگاه زیاد بود و شیوه محاسبه سبد معیشت و اقلام آن در گروه دولت، گروه کارگری و گروه کارفرمایی متفاوت بود.


ربیعی افزود: بحث دیگر این بود که آیا می‌توان به یکباره قدرت خرید را افزایش داد که گروه کارفرمایی معتقد است قدرت کارفرمایان در ایران به اندازه ای نیست که به یکباره بتوان عقب ماندگی ها را جبران کرد و گروه کارگری نیز به طور طبیعی خواهان پیگیری سبد معیشتی مناسب هستند.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: قرار شد فردا از ساعت ۸ تا ۱۰ با گروه کارگری و ۱۰ تا ۱۲ با گروه کارفرمایی جداگانه جلسه بگذاریم و ساعت ۲۰ فردا با حضور سه وزیر با طرفین به تفاهم برسیم.


برچسب ها: دستمزد سبد معیشت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر