26 اسفند 1396 - 17:00

عبور ارزش معاملات روزانه فرابورس از ۴۴ هزار میلیارد ریال

220 میلیون ورقه به ارزش بیش از ۴۴ هزار و ۷۲ میلیارد ریال در معاملات روز جاری فرابورس داد و ستد شد.
کد خبر : ۸۳۶۸۱
طرح

به گزارش ایبِنا، در بیست و ششمین روز از اسفندماه ۹۶ دادوستدهای فرابورس ایران در حالی با مبادله ۲۲۰ میلیون ورقه به ارزش بیش از ۴۴ هزار و ۷۲ میلیارد ریال خاتمه یافت که در جریان بازار امروز شاهد آغاز و اتمام پذیره‌نویسی دومین سری از اوراق منفعت دولت و صکوک اجاره سهام بودیم.


در جریان بازار امروز تعداد ۱۶۱ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳۵۴ میلیارد ریال میان سهامداران در بازار سهام فرابورس دادوستد شد که به ترتیب دو نماد «ذوب» و «زاگرس» بیشترین حجم و ارزش معاملات را تجربه کردند. نماد ذوب آهن که امروز شاهد مشارکت ۱۰۰ درصدی سهامداران حقیقی در سمت خرید و حدود ۹۶ درصدی در سمت فروش سهام این شرکت بود، همچنین در صدر نمادهای پربازدید فرابورسی قرار گرفت.


بازار اوراق با درآمد ثابت


این گزارش می افزاید: در بازار اوراق با درآمد ثابت ۲۰ میلیون ورقه اوراق منفعت دولت واجد شرایط خاص به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال به فروش رفت. همچنین صکوک اجاره سهام در نمادهای «شستا۹۹۱» به تعداد ۷ میلیون ورقه، «شستا۹۹۲» به تعداد ۵ میلیون ورقه، «شستا۹۹۳» و «شستا ۹۹۴» به ترتیب به تعداد ۵ و ۳ میلیون ورقه در نخستین روز از مهلت سه روز پذیره‌نویسی این اوراق توسط سرمایه‌گذاران خریداری شدند. در مجموع، بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس ایران روز جاری میزبان معامله ۴۴ میلیون ورقه بدهی به ارزش ۴۳ هزار و ۴۶۸ میلیارد ریال قرار گرفت.


تابلو اوراق تسهیلات مسکن


در تابلو اوراق تسهیلات مسکن هم بیش از ۳۷ هزار ورقه تسه به ارزش ۲۵.۵ میلیارد ریال دادوستد شد و تسه بهمن ۹۶ بالاترین میزان معاملات را تجربه کرد. همچنین قیمت این اوراق در دامنه ۶۳۵ تا ۶۸۱ هزار ریال در نوسان بود.


در نهایت در پایان بازار امروز شاخص کل فرابورس با افت یک واحدی در پله ۱۰۷۹ واحدی ایستاد که عمده بار منفی بر آیفکس از جانب نمادهای «ارفع»، «دماوند» و «شراز» رقم خورد. در مقابل دو نماد «زاگرس» و «هرمز» بیشترین تاثیر مثبت را بر آیفکس تا سطح یک واحد داشتند و مانع از افت بیشتر این نماگر شدند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر