27 اسفند 1396 - 11:56
مدیر شعب منطقه سیستان و بلوچستان خبر داد:

رشد ۳۰ درصدی پرداخت تسهیلات بانک سپه در استان سیستان و بلوچستان

مدیر شعب منطقه سیستان و بلوچستان از رشد ۳۰ درصدی پرداخت تسهیلات بانک سپه در این استان خبر داد.
کد خبر : ۸۳۷۱۵
محمد حسن براتی
به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک، محمد حسن براتی ضمن اعلام خبر فوق افزود: بانک سپه برای کمک به تولید و اشتغالزایی ۲ هزار و ۸۵۳ میلیارد ریال تسهیلات به بخش های مختلف اقتصادی و اقشار مختلف مردم استان سیستان و بلوچستان تا پایان دی ماه سالجاری پرداخت کرده است.


* اختصاص ۵۰ درصد تسهیلات به بخش صنعت و معدن 

براتی اظهار داشت:بر اساس اولویت های استان سیستان و بلوچستان مبنی بر توسعه بخش صنعت و معدن بانک سپه حدود ۵۰ درصد از تسهیلات اعطایی خود را به بخش صنعت و معدن اختصاص داده است. وی رقم تسهیلات پرداختی بانک سپه به فعالان بخش صنعت و معدن استان سیستان و بلوچستان را هزار و ۴۱۴ میلیارد ریال تا پایان دی ماه سالجاری اعلام کرد.


* پرداخت ۸۸۵ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان بخش خدمات و بازرگانی استان

مدیر شعب منطقه استان سیستان و بلوچستان گفت:بانک سپه برای فراهم کردن امکان توسعه تجارت استان ۸۸۵ میلیارد ریال تسهیلات تا پایان دی ماه سالجاری به فعالان بخش بازرگانی و خدمات پرداخت کرده است.


* اعطای ۴۴۸ میلیارد ریال وام به بخش مسکن و ساختمان

براتی در خصوص پرداخت تسهیلات به بخش مسکن و ساختمان، گفت: بانک سپه ۴۴۸ میلیارد ریال تسهیلات تا پایان دی ماه سالجاری به بخش مسکن و ساختمان استان سیستان و بلوچستان اختصاص داده است.

وی تسهیلات پرداختی بانک سپه به بخش کشاورزی استان سیستان و بلوچستان تا پایان دی ماه امسال را ۷۵ میلیارد ریال اعلام کرد.


* کسب رتبه در رشد منابع طی سه سال متوالی

مدیر شعب منطقه سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به اعتماد بالای آحاد مردم استان سیستان و بلوچستان به بانک سپه، تصریح کرد:منابع این بانک با ۲۷ درصد رشد از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در پایان سال گذشته به ۸ هزار و ۱۹۲ میلیارد ریال در پایان دی ماه سالجاری رسیده است.

براتی گفت:در سه سال اخیر بانک سپه از نظر رشد منابع رتبه اول در شبکه بانکی استان سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود:بانک سپه به اذعان بسیاری از مسئولان و فعالان اقتصادی کشور یکی از بانک های منضبط نظام بانکی کشور بوده و رشد منابع این بانک در استان با رعایت مقررات و بخشنامه های بانک مرکزی محقق شده است.


* اولین بانک استان در حمایت از واحدهای کوچک و متوسط هستیم 

براتی ضمن اشاره به اهمیت واحدهای کوچک و متوسط در اشتغالزایی، تصریح کرد:بانک سپه طی ۱۰ ماهه سالجاری ۷۴۵ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان واحدهای تولیدی در بخش های مختلف اقتصادی استان سیستان و بلوچستان پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه عمده تسهیلات بانک سپه در استان سیستان و بلوچستان به فعالان بخش تولید (دامداری و صنعت و معدن) پرداخت شده است، خاطر نشان کرد:بانک سپه با پرداخت ۲۴۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط در سال ۹۵ رتبه اول را بین بانکهای استان سیستان و بلوچستان به خود اختصاص داد و ما سعی خواهیم کرد این رتبه را در سالجاری هم حفظ کنیم.  


* راه اندازی واحدهای تولیدی بزرگ با حمایت بانک سپه 

مدیر شعب منطقه سیستان و بلوچستان اظهار داشت:بانک سپه در راستای سیاست های دولت و کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری حمایت از طرح های کلان را به صورت جدی دنبال کرده و طرح های بزرگی نظیر، سیمان تیس با تسهیلات ۱۰۰۰ میلیارد ریالی و ۲۳ میلیون و۶۳۰ هزار یورو منابع ارزی این بانک در استان عملیاتی شده است.  

وی تأکید کرد:بانک سپه آماده است واحدهای بزرگ و فعالان اقتصادی استان سیستان و بلوچستان را در افزایش ظرفیت های تولیدی و اشتغالزایی کمک کند.


* پرداخت۱۷۵۶ فقره وام ازدواج به جوانان استان 

براتی به ضرورت کمک نظام بانکی به تسهیل و تسریع ازدواج جوانان در اقصی نقاط کشور به ویژه در استان های نظیر سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود:بانک سپه در راستای عمل به انجام مسئولیت های اجتماعی خود در سال ۹۵، ۱۴۷۴ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ ۱۴۵ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال پرداخت کرد.

وی افزود:در پایان بهمن ماه سالجاری بانک سپه ۱۷۵۶ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ ۱۷۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در استان سیستان و بلوچستان به متقاضیان پرداخت کرده است.


* حمایت از اقشار آسیب پذیر 

براتی اظهار داشت:بانک سپه در کنار ارائه خدمات بانکی به اقشار مختلف به ویژه فعالان اقتصادی و مؤثر در تولید و اشتغال از کمک به اقشار آسیب پذیر غافل نبوده و ۸۹ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۶ میلیارد ریال به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در استان سیستان و بلوچستان پرداخت کرده است.

وی در خصوص مشارکت بانک سپه در کارهای عام المنفعه استان سیستان و بلوچستان گفت:این بانک برای حمایت از مردم محروم به ساخت مدارس در مناطق مرزی استان کمک کرده و مدرسه روستای نوکجوی شهرستان خاش توسط بانک سپه احداث شده است.

براتی با اشاره به جوان بودن جمعیت استان سیستان و بلوچستان و نیاز مبرم به فضاهای ورزشی و تقویت ورزش استان افزود: طی سه سال گذشته و به جهت حمایت از ورزش استان بانک سپه حامی تیم هندبال جوانان استان بوده که در این خصوص به موفقیتهایی نیز در کشور دست یافته است. مدیر شعب منطقه سیستان و بلوچستان یادآور شد:بانک سپه همچنین برای کمک به ترویج فرهنگ قرآنی در استان، مدرسه دارالقرآن شهرستان خاش را حمایت مالی کرد.


* گسترش فعالیت های ارزی بانک سپه در استان 

مدیر شعب منطقه سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به موقعیت جغرافیایی سیستان وبلوچستان خاطر نشان کرد:مرزهای طولانی آبی و خشکی این استان با کشورهای افغانستان، پاکستان و کشورهای حوزه خلیج فارس موقعیت ویژه ای به سیستان و بلوچستان بخشیده است به همین خاطر نخستین بانک ایرانی با تکیه بر توانمندی کارکنان خود در حوزه های مختلف بانکی به خصوص فعالیت های ارزی آماده ارائه خدمات به فعالان اقتصادی و کمک به توسعه صادرات غیر نفتی از این استان است.  

وی به موفقیت های بانک سپه در حوزه فعالیت های ارزی پس از رفع تحریم نا عادلانه بانک سپه در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود:بانک سپه با صدور حدود ۲۰ میلیون دلار حواله ارزی، ۲ میلیون دلار گشایش اعتبار اسنادی و ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بروات وصولی در سال جاری عملکرد قابل قبولی داشت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر