27 اسفند 1396 - 15:52

افزایش ۲۴۲ واحدی نماگر تالار شیشه‌ای

شاخص کل بورس در پایان معاملات روز جاری با ۲۴۲ واحد رشد به ۹۵ هزار و ۸۱۹ واحد رسید تا در یک روز مانده به پایان سال ۹۶ فضای مثبتی را برای سهامداران رقم بزند.
کد خبر : ۸۳۷۴۵
شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در یک روز مانده به پایان سال جاری، شاخص های بورس با افزایش مواجه شدند به طوری که همه متغیرهای بازار سهام در یک مسیر صعودی قرار گرفتند.


رشد شاخص ها 


بر اساس آمارهای معاملاتی بورس، روز جاری شاخص های بورس با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۲۴۲ واحد رشد معادل ۰.۲۵ درصد به ۹۵ هزار ۸۱۹ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۷۶ واحد افزایش معادل ۰.۲۵ درصد به ۳۰ هزار ۴۰۰ واحد، شاخص کل «هم وزن» با۸۱ واحد رشد معادل ۰.۴۸ درصد به ۱۷ هزار و ۱۴۹ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۶۰ واحد افزایش، معادل ۰.۴۸ درصد به ۱۲ هزار و ۷۷۷ واحد، شاخص آزاد شناور با ۴۰۲ واحد رشد، معادل ۰.۳۹ درصد به ۱۰۲ هزار و ۴۱۹ واحد، شاخص بازار اول با ۲۱۱ واحد رشد معادل ۰.۳۱ درصد به ۶۷ هزار و ۶۷۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۰۹ واحد افزایش معادل ۰.۱۵ درصد، به ۲۰۶ هزار و ۱۱۱ واحد رسید.


نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگر امروز ۴ نماد «وبصادر با ۳۷ واحد، وغدیر با ۳۴ واحد، وبملت با ۲۷ واحد و آپ با ۱۹ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت و ۳ نماد «فولاد با (۳۲) واحد، فارس با (۲۷) واحد و مبین با (۱۹) واحد» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشت.


افت شاخص صنایع


این گزارش می افزاید: روز جاری شاخص صنایع بازار نیز با نوسانی همراه بودند به طوری که شاخص صنایع «زراعت با ۲۴۱ واحد صعود معادل ۴.۶۳ درصد به ۵ هزار و ۴۵۰ واحد، وسایل ارتباطی با ۵۵ واحد افزایش معادل ۳.۴۰ درصد به یک هزار ۶۷۶ واحد، محصولات کاغذ با ۲۴۴ واحد رشد معادل ۲.۳۴ درصد به ۱۰ هزار و ۶۸۲ واحد، بانک ها با ۶ واحد افزایش، معادل ۱.۴۲ درصد به ۴۹۴ واحد، خودرو با ۲۲۴ واحد رشد معادل ۱.۴۱ درصد به ۱۶ هزار و ۱۹۳ واحد، ماشین آلات با ۲۱۱ واحد افزایش معادل ۱.۲۸ درصد به ۱۶ هزار و ۷۴۸ واحد و ذغالسنگ با (۴۱) واحد افت معادل (۲.۵۲) درصد به یک هزار و ۵۹۶ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «تکنو، ولغدر، وبصادر، قهکمت، زمگسا، کخاک و غشاذر» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «فسپا، شکلر، خکاوه، ثاباد، کترام، فلوله و وبیمه» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


تحرک نمادها


در همین حال، طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی اصفهان، بانک سینا، قطعات اتومبیل ایران، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، صنایع شیمیایی سینا، اختیار خرید و فروش تبعی گروه دارویی برکت، گروه دارویی برکت، شیر پگاه آذربایجان غربی، قند شیرین خراسان، ایرکاپارت صنعت، سرمایه‌گذاری غدیر، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید، تولید و صادرات ریشمک، فولاد خوزستان، سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی، بیسکویت گرجی، اوراق اختیار خرید و فروش تبعی فولاد خوزستان، کیسون و حق تقدم خرید سهام آن، پتروشیمی گلستان، سازه پویش، سیمان شمال بازگشایی شدند.


در پایان معاملات امروز بورس، در ۵۰ هزار و ۹۱ نوبت معاملاتی، ۹۳۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۸۰ هزار و ۵۶۲ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر