28 اسفند 1396 - 08:57
جلسه شورا باز هم بدون نتیجه ماند/

تعیین حداقل دستمزد سال ۹۷ کارگران به دقیقه ۹۰ کشید

جلسه ۴ ساعته شب گذشته شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۳۹۷ باز هم بدون نتیجه پایان یافت تا همه چیز بار دیگر به دقیقه ۹۰ کشیده شود.
کد خبر : ۸۳۷۵۹
اشتغال

به گزارش خبرنگار ایبِنا، شورای عالی کار شب گذشته با حضور نمایندگان کارگران و کارفرمایان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد اما با وجود ۴ ساعت چانه زنی طرف های مختلف اما بازهم توافقی بر سر تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران در سال آینده حاصل نشد.


جلسات شورای عالی کار از روز جمعه به ریاست وزیر کار برای تعیین حداقل دستمزد سال ۹۷، جدی تر شد اما به دلیل اختلاف نظر بین نمایندگان کارگری و کارفرمایی طی دو نشست گذشته، قرار بود در نشست شب گذشته حداقل دستمزد سال آینده نهایی شود.


براساس قانون دستمزد سالانه باید با رعایت اصل سه جانبه گرایی و توافق شرکای اجتماعی تعیین شود، در نشست شب گذشته نیز در خصوص حداقل دستمزد تصمیم گیری نشد.


اعضای کارگری، کارفرمایی و شورای عالی کار برای نهایی کردن دستمزد سال آینده در این نشست مصمم بودند اما با توجه به اختلاف نظر بین کارگران وکارفرمایان جلسه باز هم بدون نتیجه پایان یافت.


اخبار غیر رسمی از چانه زنی های دولت و کارگران برای افزایش ۲۰درصدی حداقل دستمزد و حدود ۱۶ درصدی برای سایر سطوح مزدی حکایت داشت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها