06 فروردين 1397 - 09:47

قطعیت معامله بلوک ۱۶.۷۵ درصدی ذوب آهن اصفهان

معامله بلوک ۱۶.۷۵ درصدی ذوب آهن اصفهان که سرانجام در پنجمین عرضه سازمان خصوصی سازی انجام شد، با پرداخت حصه نقدی معامله قطعیت یافت.
کد خبر : ۸۳۸۷۸
نشست خبری رییس سازمان خصوصی سازی

به گزارش ایبِنا، تعداد ۵ میلیارد و ۵۳۰ میلیون و ۶۷۱ هزار و ۱۲ سهم شرکت ذوب آهن اصفهان در حالی برای پنجمین بار در سالجاری در روز ۱۶ اسفندماه امسال روی میز فروش رفت که سرانجام به همان قیمت پایه اعلامی به فروش رسید.


بر این اساس با پرداخت حصه نقدی معامله در آخرین روز معاملاتی سال ۹۶، معامله این بلوک دولتی قطعیت یافت.


این میزان سهام که ۱۶.۶۷ درصدی سهام شرکت ذوب آهن اصفهان را شامل می شود توسط سازمان خصوصی سازی به وکالت از سوی صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد به قیمت پایه هر سهم ۷۵۰ریال در بازار دوم فرابورس عرضه شد که بر این اساس خریدار باید ۱۰ درصد نقد مبلغ پیشنهادی خود را به صورت نقد و بقیه اقساط ۸ ساله با نرخ سود ۱۳ درصد پرداخت کند.


این بلوک ۵ میلیارد و ۵۵۶ میلیون سهمی ذوب آهن اصفهان در حالی توسط کارگزاری آپادانا عرضه و بدون رقابت به همان قیمت پایه ۷۵ تومان برای هر سهم از سوی کارگزاری نهایت نگر خریداری شده که گفته می‌شود این بلوک دولتی توسط شرکتی به نام پویش بازرگان خریداری شده که سال ۹۴ توسط ذوب آهن تاسیس شده و هم اکنون ۶۰ درصد سهام آن در اختیار فعالان صنعت فولاد قرار دارد.


گفتنی است بلوک ۱۶.۶۷ درصدی سهام شرکت ذوب آهن اصفهان پیش‌تر نیز در سال ۹۶، چندین بار توسط سازمان خصوصی سازی عرضه شده که خریداران اقبالی به آن نشان نداده‌ بودند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها