14 فروردين 1397 - 12:53

جنگ تجاری پکن-واشنگتن وارد مرحله جدیدی شد

سفیر چین در واشنگتن گفت: پاسخ به آمریکا در مورد وضع تعرفه علیه کالاهای چینی درست به اندازه همان مقیاسی خواهد بود که پکن را در بر می گیرد.
کد خبر : ۸۴۰۱۴
پرچم آمریکا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، «کویی تیانکای» سفیر چین در آمریکا گفت: چین به هر گونه وضع تعرفه از سوی ایالات متحده در برابر نقض حقوق معنوی به همان مقیاس پاسخ خواهد داد.


وی در ادامه گفت: چین به همان مقایسی که آمریکا بر روی کالاهای آمریکای تعرفه وضع کند، مقابله به مثل خواهد کرد. در حال حاضر ایالات متحده آماده وضع تعرفه ۵۰ میلیارد دلاری بر روی کالاهای چینی را به عنوان یک اقدام تنبیهی بمنظور نقض حقوق معنوی شرکت های آمریکایی در پی گرفته است.


همچنین «روبرت لایتیزر» نماینده تجاری آمریکا تا روز جمعه باید فهرستی از کالاهای چینی مشمول تعرفه را برای جبران آنچه که آمریکا از آن آسیب به اقتصاد خود به دلیل سیاست های چین می نامد، تهیه کند.


بر همین اساس ایالات متحده مدعی است شرکت های آمریکایی که در حال انجام کسب و کار در چین هستند، چین با بکارگیری از تاکتیک های خود آنها را مجبور به انتقال مالکیت معنوی می کند و چین با این شیوه دست به سرقت گسترده ای از رموز تجاری آمریکا می زند.


از سویی دیگر سفیر چین در واشنگتن گفت: اگر آمریکایی ها دست به چنین کاری بزنند، با عمل متقابل در همان مقیاس روبرو می شوند و چین پیشرفت های خوبی را در جهت حفاظت از حقوق معنوی کرده و آماده بررسی مواردی است که در آن نقض قانون حقوق معنوی اتفاق افتاده است.


بر پایه این گزارش بعداز اعلام وضع تعرفه بر روی ۱۲۸ قلم از کالاهای وارداتی آمریکایی که از روز دوشنبه لازم الاجرا شده؛ مقامات چینی به دنبال مذاکرات تجاری با ایالات متحده بمنظور پیشگیری از آسیب بیشتر در روابط پکن-واشنگتن هستند.


تعرفه های متقابل چین پاسخی به تعرفه های آمریکا بر روی فلزات وارداتی است که در ماه مارس به امضاء ترامپ رسید و در حدود ۳ میلیارد دلار از ارزش کالاهایی را در بر می گیرد که از ایالات متحده وارد می شوند و سهم ناچیزی را دارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر