15 فروردين 1397 - 12:31

آغاز رسمی جنگ تجاری پکن-واشنگتن/ وضع تعرفه برای ۱۳۰۰ کالای چینی

ساعاتی پیش دولت دونالد ترامپ با وضع تعرفه تا سقف ۲۵ درصد بر روی یکهزار و ۳۰۰ کالای چینی، رسما جنگ تجاری را آغاز کرد.
کد خبر : ۸۴۰۶۹
پرچم آمریکا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، چین لحظاتی پیش اقدام دولت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا را مبنی بر اعمال افزایش تعرفه تا ۲۵ درصد بر روی یکهزار و ۳۰۰ قلم از کالاهای وارداتی چین را به ارزش ۵۰ میلیارد دلار محکوم کرد. این اقلام شامل محصولات صنعتی، کالاهای با فناوری بالا، حمل و نقل و کالاهای پزشکی می شوند.


این حرکت آمریکایی های شعله جنگ تجاری را میان پکن-واشنگتن بیش از گذشته مشتعل کرده است. اقدام آمریکایی های در جهت افزایش تعرفه به گفته مقامات کاخ سفید به ترفندهای دولت چین برای سرقت مالکیت معنوی شرکت های آمریکایی با مجبور کردن آنها برای انتقال این فناوری به شرکت های چینی عنوان شده است.


همچنین وزارت بازرگانی چین در بیانیه ای اعلام کرد که بزودی در همان مقایس اقداماتی را علیه کالاهای آمریکایی اعمال خواهد کرد و نماینده چین در سازمان تجارت جهانی از اعضای این نهاد بین المللی خواست تا با پیوستن به چین در مقابل سیاست حمایتی ایالات متحده با جدیت ایستادگی کنند.


البته وزارت چین همچنان جزییاتی را از مقابله به مثل منتشر نکرده؛ اما کارشناسان اقتصادی معتقد هستند که واردات سویا، ماشین آلات و هواپیمای آمریکایی از جمله اهداف چینی ها برای مقابله به مثل است.  


از طرفی هم کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که مشتعل شدن آتش جنگ تجاری بین ۲ قطب بزرگ اقتصاد جهانی می تواند رشد اقتصاد را در جهان تحت تاثیر خود قرار داده و موجبات چالش را بر سر راه آن فراهم کند.


بر همین اساس تاکنون دولت چین تعرفه ۳ میلیارد دلاری را برای کالاهای آمریکایی در نظر گرفته؛ اما به گفته مقامات چینی عکس العمل پکن در رابطه با وضع تعرفه های جدید به بزرگی مقیاس آمریکایی ها خواهد بود.


بر پایه این گزارش جنگ تجاری چین-آمریکا از ماه گذشته میلادی با امضاء حکمی از سوی دونالد ترامپ مبنی بر وضع تعرفه بر روی فولاد و آلومنیوم وارداتی شروع شد که البته بسیاری از کشورها به آن واکنش شدیدی نشان دادند.


برچسب ها: تحریم چین آمریکا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها