15 فروردين 1397 - 15:39

رشد بورس‌های آسیایی در میان جنگ لفظی چین و آمریکا

بازارهای آسیایی پس از روند نزولی اخیر به دلیل ترس از آغاز جنگ تجاری بین چین و آمریکا، در معاملات امروز با رشدی ملایم همراه شدند.
کد خبر : ۸۴۰۷۹
بورس خارجی

به گزارش ایبِنا، بورس توکیو در داد و ستدهای امروز بیشترین افزایش را در بین بازارهای منطقه تجربه کرد به طوری که شاخص «نیک کی ۲۲۵» به لطف عملکرد صعودی بورس وال استریت و تضعیف ین که به نفع صادرکنندگان خواهد بود، با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۱۳۸۹.۲۷ واحد رسید.


این گزارش می افزاید: هر چند که آثار این افزایش در ژاپن به سرعت محو شد و بازارهای کره جنوبی و استرالیا به دلیل ترس از جنگ تجاری قرمزپوش باقی ماندند. افزون بر این، آمریکا به تازگی فهرستی از واردات چین به ارزش ۵۰ میلیارد دلار را منتشر کرده که در معرض اعمال تعرفه‌های وارداتی قرار دارند، امری که نشانه‌ای آشکار از رو در رویی با پکن تلقی می شود.


در همین حال، چین سریعا به این اقدام واکنش نشان داد و اعلام کرد آماده است این «حرکت غیرواقع گرایانه و حمایت گرایانه ای که به نفع هیچ کشوری نیست»  را تلافی کند. این گزارش می افزاید: استفان اینس- تحلیلگر «اونادا سکیوریتیز» نوشت طرفین هنوز در حال بازی با جنگ تجاری هستند و لفاظی های بین آمریکا و چین می تواند بیشتر شود.


همچنین نمادهای بورسی در بازار چین با قیمت های نسبتا بالا معاملات خود را دنبال کردند به گونه ای که شاخص «شانگهای کامپوزیت» با ۰.۳ درصد افزایش به ۳۱۴۷ واحد رسید و شاخص «هانگ سنگ» با ۰.۲ درصد افزایش به ۳۰۲۴۴ واحد رسید.


بورس امریکا


از سویی دیگر، در معاملات روز سه شنبه شاخص «داو جونز» با ۱.۷ درصد افزایش در سطح ۲۴۰۳۳ واحدی بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» ۱.۳ درصد افزایش یافت و «نزدک» با یک درصد افزایش، از  فشار روزهای اخیر رها شد. در انگلیس نیز شاخص «فوتسی ۱۰۰» ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۷۰۳۰ واحد رسید.


بازارهای ارز و نفت


در بازار ارز هر دلار از ۱۰۶.۶۰ ین به ۱۰۶.۵۶ ین رسید، یورو از ۱.۲۲۷۱ دلار به ۱.۲۲۷۵ دلار افزایش یافت و پوند از ۱.۴۰۵۷ دلار به ۱.۴۰۷۶ دلار رسید. نفت برنت دریای شمال با ۲۲ سنت کاهش به ۶۷.۹۰ دلار در هر بشکه رسید و نفت «وست تگزاس اینترمدیت» با ۲۱ سنت کاهش به ۶۳.۳۰ دلار در هر بشکه رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر