17 فروردين 1397 - 10:20

آغاز حراج سکه در بانک گارگشایی از فردا

حراج سکه در بانک گارگشایی در سال ۹۷ از فردا ۱۸ فروردین ماه دوباره آغاز می شود.
کد خبر : ۸۴۱۰۹
سکه

به گزارش ایبِنا، بر اساس جزییات اعلام شده، حراج سکه در سال ۹۷ سه روز در هفته انجام خواهد شد و طرح پیش فروش سکه نیز در بانک ملی ادامه خواهد یافت.


 در ماه های پایانی سال ۹۶ بانک مرکزی به منظور مدیریت قیمت و جلوگیری از افزایش حباب در بازار آزاد، حراج سکه را در دستور کار قرار داد.


برهمین اساس هر هفته و در روزهای زوج، حراج سکه در بانک کارگشایی انجام می شد. این روال البته تا قبل از پایان سال و آغاز تعطیلات نوروزی ادامه داشت.


البته بانک مرکزی به منظور مدیریت نقدینگی و قیمت بازار سکه و ارز، پیش فروش سکه را نیز از سال قبل به اجرا درآورد و امسال نیز آن را ادامه داد.


بر اساس این طرح متقاضیان می‌توانند هر قطعه سکه تمام بهار آزادی را با سررسید شش ماهه با قیمت قطعی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سر رسید یک ساله را با قیمت قطعی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پیش خرید کنند.


در همین حال مسعود سلیمانی رئیس بانک کارگشایی چندی پیش در گفت و گو با ایبِنا با بیان این که حراج سکه در بانک کارگشایی توانست به خوبی نوسان نرخ در بازار آزاد را کنترل کند، اظهار داشت: از چهارم آذر ماه تا کنون حدود ۴۴۰ هزار قطعه سکه در حراج های این بانک فروخته شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر