18 فروردين 1397 - 09:21
در گفتگو با ایبِنا عنوان شد:

هدف حملات سایبری ایران، کشور روسیه بوده است

یک کارشناس امنیت سایبری گفت: هدف حملات سایبری به مراکز داده و زیرساخت‌های ایران کشور روسیه و اعتراض به نتیجه انتخابات آمریکا بوده است.
کد خبر : ۸۴۱۳۰
حمله سایبری

به گزارش خبرنگار ایبِنا ، مرکز مرکز امداد و هماهنگی رایانه ای (ماهر) متعلق به مجموعه سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد، حملات سراسری و هدفمند به زیرساخت ها و مراکز داده داخلی در ساعت ۲۰:۱۵ دقیقه شب گذشته مورخ  هفدهم فروردین ماه ۹۷  باعث شد تا در سرویس اینترنت اختلالاتی گسترده ایجاد شود و برخی از سایت‌های مهم و اصلی از دسترس خارج شوند.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که  حملات به وسیله مرکز ماهر کنترل شده است، از رفع ۹۵ درصدی مشکل ایجاد شده در مسیریاب‌ها و سرورها در حملات اخیر خبر داد که نشان می‌هد این مشکل به زودی به صورت کامل رفع و تمامی سایت‌‎های غیر فعال شده دوباره به حالت سرویس دهی عادی باز خواهند گشت.


بهروز کمالیان، کارشناس امنیت سایبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا درباره حمله سایبری شب گذشته گفت: حمله سایبری  روز گذشته علاوه بر ایران در چند کشور دیگر به خصوص کشور روسیه به صورت سراسری و هدفمند در شبکه زیرساخت و برخی از دیتاسنترهای مهم کشور  با استفاده از یک امکان پیش‌فرض در سوییچ‌های  سیسکو به منظور نشان دادن اعتراض به نتیجه انتخابات ایالات متحده آمریکا بوده است.



وی تاکید کرد: بر اساس جزئیات منتشر شده از محتوای قرار گرفته در تنظیمات startup-config روترهای آسیب دیده باید گفت که حمله هکرها، کشور روسیه بوده است و در این میان برخی دیگر از کشورها دچار مشکلات سایبری  شده اند چرا که هکرها با ترسیم پرچم آمریکا و نوشتن عبارت Don't mess with our elections اعتراض خود نسبت به دخالت‌های احتمالی سایبری روسیه در انتخابات آمریکا را نشان داده‌اند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها