18 فروردين 1397 - 10:58

بانک مرکزی هند تجارت موسسات مالی با ارزهای رمزنگار را ممنوع کرد

بانک مرکزی هند بکارگیری ارزهای رمزنگار را توسط موسسات مالی این کشور ممنوع اعلام کرد و ارزهای دیجیتال به عنوان پول قانونی در هند شناخته نمی شوند.
کد خبر : ۸۴۱۳۷
رزرو بانک هند

به گزارش خبرنگار  ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، رزرو بانک هند اعلام کرد که از این پس تجارت ارزهای رمزنگار توسط موسسات مالی این کشور قانونی نیست. رزرو بانک هند در اطلاعیه ای اعلام کرد که با توجه به ریسک های مرتبط در حوزه ارزهای رمزنگار و تاثیر منفی آن، موسسات مالی این کشور مجاز به ارائه خدمات ارزهای مجازی به هیچ فرد حقیقی و شرکت ها نیستند.  



بانک مرکزی هند اعلام کرد، آن دست از موسساتی که در حال حاضر خدمات ارزهای رمزنگار را ارائه می دهند، باید با توجه به جدول زمانی که منتشر خواهد شد، به فعالیت خود پایان دهند.


بر همین اساس، به دنبال افزایش بیش از ۱۳ هزار درصدی قیمت بیت کوین در سال گذشته میلادی و رسیدن آن به نزدیک ۲۰ هزار دلار در هر واحد در ماه مارس سال ۲۰۱۷ میلادی، توجه رگولاتورهای مالی برای کنترل آن و اتخاذ سیاست های بازدارنده ارزهای مجازی بیشتر شده است. در حال حاضر قیمت بیت کوین در حدود ۷ هزار دلار است.  


همچنین بیشتر ارزهای دیجیتال از قبیل بیت کوین توسط هیچ دولت مرکزی پشتیبانی نمی شوند و این به معنی آن است که هر کشوری، استانداردها و مقررات خاص خودش را دارد.  


بر همین اساس، بیت کوین و دیگر ارزهای مجازی در هند به عنوان پول قانونی شناخته نمی شوند و پیش از اینکه بانک مرکزی هند این اطلاعیه را منتشر کند، دولت هند نسبت به ریسک های مرتبط با ارزهای مجازی در حوزه داد و ستد آن هشدار داده بود. رزرو بانک هند اعلام کرد که دارایی های دیجیتال، نگرانی را در مورد حفاظت از مشتری، یکپارچکی بازار و پولشویی افزایش می دهد.


همچنین روزنامه «هندو» در سرمقاله خود نوشت که دولت هند تدابیری را اتخاذ کرده تا استفاده از دارایی های رمزنگار را برای تامین مالی فعالیت های نامشروع یا بکارگیری آن را به عنوان بخشی از نظام پرداخت ریشه کن کند.


بیش از ۳.۵ میلیارد دلار تراکنش با ارزهای رمزنگار  در ۱۷ ماه گذشته، در هند ثبت شده است و تقریبا ۵ میلیون نفر در حوزه ارزهای مجازی در سرتاسر این کشور سرمایه گذاری کرده اند.


بر پایه این گزارش، رزرو بانک هند در ارتباط با فناوری بلاک چین سیاست های بازی دارد؛ فناوری که از آن می توان برای ارتقاء و کارآمدی نظام مالی بهره برد.  



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر