18 فروردين 1397 - 11:03
پرویزیان در گفتگو با ایبِنا مطرح کرد؛

مکانیزم‌های جدید مدیریت ارزی/ اجرای پیمان‌های پولی دو و سه جانبه

رییس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی با اشاره به وجود محدودیت در نقل و انتقال دلار تاکید کرد که برای مدیریت ارزی می‌توان از مکانیزم‌های دوجانبه، سه جانبه و پیمان‌های پولی استفاده کرد.
کد خبر : ۸۴۱۴۱
دلار

کوروش پرویزیان در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره آغاز به کار سامانه «نیما» برای مدیریت فروش ارز به بازرگانان گفت: داشتن اطلاعات اهمیت بسیار بالایی برای سیاست گذار جهت مدیریت بازار ارز دارد و اطلاعات سامانه نیما به مدیران بانک مرکزی کمک می کند تا با اطلاعات دقیق تر تصمیم گیری کنند.


وی درباره ممنوعیت ثبت سفارش به دلار نیز اظهارداشت: استفاده از دلار به طور طبیعی در چرخه فعالیت های اقتصادی ایران با مسئله مواجه بوده و موضوع جایگزینی آن با ارزهای دیگر همواره یک مسئله مهم برای تجارت نه تنها با ایران بلکه برای کشورهای مشابه است.


مدیرعامل بانک پارسیان تصریح کرد: کسب درآمد دلاری موضوع بسیار مهمی است و در صورتی که کشور با تحریم یا محدودیت مواجه نبود نیز کسب درآمد از دلار یک موضوع جدی برای اداره اقتصادی کشور بود.


رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق ایران گفت: با توجه به اینکه تحریم دلاری علیه ایران وجود دارد، با استفاده از ارزهای دیگر و همچنین مکانیزم های دوجانبه، سه جانبه و پیمان های پولی مسائل خود را مدیریت می کنیم.


پرویزیان ادامه داد: متاسفانه برخی تصور می کنند که استفاده از مکانیزم های دوجانبه یا پیمان های پولی به قوانین FATF (پولشویی و تامین مالی تروریسم) مرتبط است که اصلا چنین نیست.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر