18 فروردين 1397 - 15:39
وزیر ارتباطات عنوان کرد:

جزییاتی از حمله سایبری دیشب/ بیشترین تاثیر حمله در تهران بود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص حمله سایبری شب گذشته گفت: تهران جزو ۱۰ کشور اول در تاثیرگذاری حمله سایبری نبوده، اما تهران بیشترین تاثیر از حمله را داشته است.
کد خبر : ۸۴۱۷۷
آذری جهرمی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص حمله سایبری به زیرساخت‌ها و شبکه از سوی عوامل ناشناس گفت: حمله سایبری در کشورهای اروپایی، آمریکا و هند به صورت گسترده رخ داده و ایران در نسبت بزرگی حمله تنها ۲ درصد از حجم حملات را به خود اختصاص داده است. همچنین ایران چندان تحت تاثیر این حمله قرار نگرفته در حالیکه بر اساس آمارها روسیه، آمریکا و هندوستان بیشترین میزان تاثیرپذیری را داشته‌اند.


آذری جهرمی ادامه داد: در حمله سایبری روز گذشته حدود ۱۹۵ هزار دستگاه شبکه سیسکو دچار آسیب پذیری شد و  کشورهای آمریکا با ۵۵ هزار تجهیز، ۱۴ هزار تجهیز از چین و ۱۳ هزار تجهیز از روسیه در صدر تاثیر از حمله سایبری بوده‌اند.


وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از نظر حجم حملات جزو ۱۰ کشور اول تاثیرپذیر از حمله نبوده است. وی تاکید کرد: با توجه به آمار بیشترین حملات به شرکت‌ها، ششمین شرکت از میزان حجم بالای حملات شرکت ایرانی رسپینا با ۱۷۰۰ تجهیز آسیب پذیر به عنوان یکی از توزیع کنندگان پهنای باند و ارائه کننده خدمات ADSL بوده است.


آذری جهرمی با بیان این که تهران بیشترین آسیب پذیری در میان شهرهای ایران را داشته است، اظهارداشت: استان تهران با بیش از  ۵۵۵ تجهیز سیسکو  رتبه اول اختلال و آسیب پذیری را داشته  و استان سمنان در رتبه دوم قرار گرفته است.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره حفره امنیتی در تجهیزات سیسکو گفت: وجود حفره امنیتی در تجهیزات سیسکو باعث شده تا این مشکل ایجاد شود و مرکز ماهر نیز می‌بایست به صورت ویژه این مسئله را اطلاع رسانی می‌کرد که انجام نشده و باید این مسئله پیگیری شود. وی تاکید کرد: وصله دستگاه‌های شبکه و امنیتی در دستگاه‌های داخلی و خارجی باید مدیریت شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر