18 فروردين 1397 - 15:36

کاهش ۱۰ واحدی شاخص فرابورس

شاخص فرابورس با ۱۰ واحد کاهش در پایان معاملات روز جاری به ۱۰۹۶ واحد رسید.
کد خبر : ۸۴۱۷۸
99

به گزارش ایبِنا، معامله‌گران فرابورسی دادوستدهای نخستین روز از هفته جاری را با مبادله ۱۵۱ میلیون و ۸۰۰ هزار ورقه به ارزش بیش از یک‌هزار و ۶۱۷ میلیارد ریال در مجموع بازارهای فرابورس  خاتمه دادند.


بر اساس این گزارش، مجموع معاملات در بازارهای اول، دوم، پایه الف، پابه ب، پایه ج، SME و مشتقه فرابورس، باعث جابجایی نزدیک به ۱۴۱ میلیون سهم به ارزش حدود ۲۵۵ میلیارد ریال شد. 


بیشترین حجم و ارزش معاملات


همچنین در میان دو بازار اول و دوم به ترتیب دو نماد «ذوب» و «تبرک» بیشترین حجم و ارزش معاملات را در اختیار گرفتند. این دو نماد همچنین پربازدیدترین نمادهای معاملاتی امروز بودند که با افت قیمت پایانی روبه‌رو شدند.


بیشترین افت قیمت


از سویی دیگر، در دو بازار اول و دوم نمادهای «کمرجان»، «حریل» و «غگلپا» در حالی بیشترین رشد روزانه قیمت تا سطح حداکثر ۵ درصد را تجربه کردند که سه نماد «افرا»، «بساما» و «قچار» بیشترین افت قیمتی را متحمل شدند.


همچنین دو بازگشایی امروز بازار سهام نیز مربوط به نمادهای «کیسون» و «کمرجان» است که اولی پس از افشای اطلاعات با اهمیت و دیگری پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم بازگشایی شدند.


نمادهای تاثیرگذار


این گزارش می افزاید: افت نزدیک به ۱۰ واحدی شاخص کل فرابورس  دیگر رخداد امروز است که در جریان بازار رقم خورد. به این ترتیب با فشار منفی از جانب نمادهای «مارون»، «زاگرس»، «ذوب»، «هرمز»، «شراز» و «ارفع» این نماگر «آیفکس»  با ریزش ۰.۹ درصدی روبه‌رو شد و در نزدیکی ارتفاع ۱۰۹۷ واحدی ایستاد.


در سمت دیگر بازار، سرمایه‌گذاران اقدام به جابه جایی بیش از یک میلیون ورقه به ارزش یک‌هزار و ۲۵۶ میلیارد ریال در بازار اوراق با درآمد ثابت کردند. در این بازار «اخزا۶۰۲» با معامله افزون بر ۱۵۵ هزار ورقه به ارزش ۱۴۳ میلیارد ریال صدرنشین شد و بیشترین حجم و ارزش معاملات را تجربه کرد.


ریزش قیمت «تسه»


در عین حال، تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز میزبان جابه جایی ۶۲ هزار ورقه« تسه» به ارزش ۳۶ میلیارد ریال قرار گرفت. در جریان معاملات امروز قیمت هر ورقه تسه در بازه ۵۷۴ هزار تا ۶۳۳ هزار ریال در نوسان بود و اغلب «تسه» ‌ها با ریزش قیمتی روبه‌رو شدند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها