19 فروردين 1397 - 10:07

سرمایه‌گذاری خارجی در امارات به یک تریلیون درهم رسید

آمار رسمی امارات متحده عربی نشان می دهد که سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این کشور به بیش از یک تریلیون درهم رسید و بریتانیایی ها در صدر سرمایه گذاران قرار گرفتند.
کد خبر : ۸۴۱۹۸
بانکداری اسلامی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از ترید عربیا، مجموع سرمایه گذاری خارجی مستقیم در امارات متحده عربی تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی به بیش از یک تریلیون درهم معادل ۲۷۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسید که از این حیث یک رکورد محسوب می شود.


همچنین آمارهای رسمی این کشور حاکی از آن دارد که مجموع سرمایه گذاری مستقیم در داخل این کشور توسط سرمایه گذاران غیر مقیم تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی به ۱.۰۵ تریلیون درهم رسید.
بریتانیایی ها با اختصاص ۱۶.۵ درصد از مجموع سرمایه گذاری مستقیم خارجی در رتبه نخست و به دنبال آن هند، ایالات متحده آمریکا، فرانسه و عربستان سعودی هر کدام به ترتیب با ۵.۵ درصد، ۴.۳ درصد، ۴.۱ درصد و ۳.۷ درصد در جایگاه دوم تا پنجم قرار گرفتند.


بر همین اساس، جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در بخش خُرده فروشی و عمده فروشی با ۲۴.۹ درصد، بیشترین سهم را در امارات متحده عربی به خود اختصاص داده است. ضمن اینکه بخش املاک، خدمات مالی و بیمه ای، صنایع تبدیلی و معدن هر کدام با ۲۳.۸ درصد، ۱۹.۳ درصد، ۹.۲ درصد و ۸.۸ درصد در جایگاه دوم تا پنجم قرار گرفتند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها