19 فروردين 1397 - 11:37

پُربازده‌ترین صنایع بورس در سال ۹۷

آمارهای داد و ستدهای بازار سهام نشان می دهد در ۳۰ روز منتهی به ۱۵ فروردین ماه ۹۷، «انتشار، چاپ و تکثیر» با بازدهی مثبت ۶.۸ درصد، در صدر صنایع بورسی قرار دارد.
کد خبر : ۸۴۲۱۸
طرح

به گزارش ایبِنا، براساس گزارش هفتگی بررسی بازارها در هفته منتهی به ۱۵ فروردین ماه، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران به عدد ۹۷ هزار و ۱۵۱ واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته اول فرودین ماه ۲۱۲ واحد افزایش را تجربه کرده است.


ارزش معاملات


همچنین در این هفته حجم معاملات یک هزار و ۹۷ میلیون سهم و ارزش آن یک هزار و ۹۶۴ میلیارد ریال بوده است که حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته «تعداد روزهای کاری این هفته ۲ روز بود» به ترتیب ۵۶ درصد و ۴۴ درصد کاهش داشته است.


لازم به ذکر است: ارزش بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات این هفته به عدد ۳۸۶.۴۴۸ میلیارد ریال رسید که در مقایسه با پایان هفته اول فرودین ماه ۰.۲ درصد افزایش داشته است.


روند شاخص ها


همچنین در هفته منتهی به ۱۵ فروردین ۹۷، شاخص کل  با  ۰.۹ درصد افزایش به رقم ۹۷ هزار و ۱۵۱ واحد بالغ گردید و شاخص کل هم وزن با ۰.۴ درصد افزایش عدد ۱۷ هزار و ۳۳۴ واحد را تجربه کرد.


بیشترین حجم معاملات


افزون بر این، « بانک‌ها و مؤسسات اعتباری » با ۲۵.۷  درصد بیشترین ارزش و با ۳۵  درصد بیشترین حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص داده است.


بالاترین بازدهی


 بر این اساس در ۳۰ روز منتهی به ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۷، «انتشار، چاپ و تکثیر»  با بازدهی مثبت ۶.۸ درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت و در مدت مشابه صنعت « محصولات چوبی » با افت با منفی ۱۵  درصدی بیشترین افت را تجربه کرد.


پیشتازی بورس توکیو برابر بورس تهران


همچنین در محاسبه شاخص کل بورس تهران با برخی از شاخص بورس های بین المللی نسبت به پایان هفته گذشت، شاخص بورس توکیو«NIKKEI» با رشد ۰.۸ درصدی بیشترین بازدهی و شاخص بورس کوالامپور با افت ۲.۲ درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص دادند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر