19 فروردين 1397 - 12:07

پرداخت وام ازدواج ۱۵ میلیون تومانی در بانک قرض الحسنه مهرایران

بانک مرکزی، بند «الف» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور را که براساس آن مبلغ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌ها در سال جاری به میزان ۱۵ میلیون تومان تعیین شد را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.
کد خبر : ۸۴۲۲۱
بانک قرض الحسنه مهر ایران

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، این بانک در راستای اجرای این بخشنامه به متقاضیان وام ازدواج که در سامانه بانک مرکزی ثبت نام کرده و این بانک به عنوان بانک عامل برایشان معرفی شده است، تسهیلات ۱۵۰ میلیون ریالی پرداخت می کند.


این بانک پیشگام پرداخت تسهیلات یک صد میلیون ریالی ازدواج جوانان در شبکه بانکی کشور است و طی یک دهه فعالیت خود بالغ بر ۲۷۰ هزار فقره وام قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده است که بیش از ۳۲ هزار فقره آن مربوط به سال ۱۳۹۶ است.


بانک قرض الحسنه مهرایران سال گذشته با اجرای طرح ضربتی وام ازدواج، بالغ بر ۱۵ هزار و ۳۳۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرد و متقاضیان دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج امسال نیز می توانند با مراجعه به آدرس https://ve.cbi.ir/ و انتخاب این بانک برای پرداخت تسهیلات، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.


بر اساس بند «الف» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری، «به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است همه بانکها و موسسات اعتباری کشور را ملزم کند به اندازه سهم خود از مجموع کلیه منابع در اختیار پس انداز، جاری و سپرده قرض الحسنه بانکها در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشارکت کرده و تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهند.»


در بخشنامه اخیر بانک مرکزی، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در اولویت نخست پرداخت تسهیلات قرض الحسنه قرار دارد و تمام بانکها و موسسات اعتباری ملزم به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از محل مجموع سپرده های قرض الحسنه پس انداز و جاری هستند.


مبلغ این تسهیلات برای هر یک از زوجین، ۱۵۰ میلیون ریال با دوره بازپرداخت پنج ساله (۶۰ ماهه) و نرخ کارمزد ۴ درصد است.


همچنین با توجه به مفاد ماده ۵۰ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، افراد مندرج در این قانون، مشمول اخذ قرض‌الحسنه ازدواج به میزان دو برابر افراد عادی (مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال و با رعایت سایر شرایط و ضوابط اعطای این تسهیلات) هستند.


بنا بر این گزارش، افرادی که امسال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج دریافت می کنند، مشمول سقف های مقرر در قانون جدید هستند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر