19 فروردين 1397 - 16:35

عقب نشینی ادامه دار آیفکس

آیفکس شاخص فرابورس روز جاری با ۱۱ واحد کاهش به ۱۰۸۵ واحد رسید.
کد خبر : ۸۴۲۴۱
فرابورس

به گزارش ایبِنا، افزایش حجم و ارزش معاملات و ادامه افت آیفکس، نتیجه دادوستدهای انجام‌شده در بازارهای ۹ گانه فرابورس در جریان بازار امروز، یکشنبه است. معامله‌گران امروز ۱۹ فروردین ماه  بیش از ۱۸۸ میلیون سهم به ارزش ۲ هزار و ۱۴۶ میلیارد ریال را میان خود دست به دست کردند که در مقایسه با روز قبل از افزایش حجم و ارزش دادوستدها در فرابورس حکایت داشت.


شاخص کل فرابورس نیز که در دقایق ابتدایی معاملات روند صعودی در پیش گرفته بود در پایان بازار به افت ۱۱ واحدی تن داد و در نزدیکی پله ۱۰۸۶ واحدی ایستاد.


نمادهای تاثیرگذار


نمادهای فلزات اساسی، پالایشی و پتروشیمی همچون «هرمز»، «مارون»، «میدکو»، «شاوان»، «ذوب» و «زاگرس» تا سطح حداکثر ۲ واحد تاثیر منفی بر آیفکس داشتند و ریزش امروز این نماگر را رقم زدند.


نگاهی به معاملات انجام‌شده در بازارهای اول دوم فرابورس نشان می‌دهد در حالی نمادهای «کوثر» و «ثرود» تا سطح حداکثر ۴ درصد رشد قیمت را به ثبت رساندند که نمادهای «کمرجان» و «غفارس» با بیشترین افت قیمتی روبه‌رو شدند.


از سوی دیگر بالاترین حجم و ارزش معاملات نیز به ترتیب به دو نماد «ذوب» و «زاگرس» تعلق گرفت. در نماد پتروشیمی زاگرس ارزش معاملات به ۶۰ میلیارد ریال رسید که سهامداران حقیقی مشارکت ۶۷ درصدی در سمت خرید و ۲۷ درصدی در سمت فروش این نماد داشتند.


در نماد ذوب آهن نیز ۳۵ میلیون سهم دست به دست شد کل خرید این سهام و ۹۵ درصد از فروش آن توسط حقیقی‌ها صورت گرفت. در همین حال خریداران و فروشندگان اوراق تسهیلات مسکن روز جاری بیش از ۵۱ هزار ورقه تسه به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد ریال را جابه جا کردند. قیمت این اوراق نیز در دامنه ۵۷۹ هزار تا ۶۱۰ هزار ریال نوسان کرد.


بازار اوراق با درآمد ثابت


در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز معامله حدود ۲ میلیون ورقه بدهی به ارزش معاملاتی بیش از یک‌هزار و ۶۷۹ میلیارد ریال رسید. نماد «اخزا۶۰۶» امروز در صدر این بازار ایستاد و شاهد معامله حدود ۱۵۹ هزار ورقه اسناد خزانه به ارزش بیش از ۱۱۷ میلیارد ریال بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر