20 فروردين 1397 - 11:30

فرهنگ ریسک؛ حلقه مفقوده بیمه در قاره آسیا

تنها کمتر از نیمی از بیمه گران در منطقه آسیا، یک فرهنگ ریسک یا چارچوب مدیریت ریسک برای خود تدوین کرده اند که به خوبی نشان می دهد فرهنگ ریسک حلقه مفقوده قاره کهن است.
کد خبر : ۸۴۲۷۰
ریسک

به گزارش خبرنگار ایبِنا، شرکت ارنست اند یانگ (EY) در پیمایس اخیر خود از کارشناسان ارشد ریسک بیمه (CRO) منطقه آسیا-اقیانوسیه این مطلب را عنوان کرد و افزود: پیمایش اخیر که در میان کارشناسان از استرالیا، چین و آسیای جنوب شرقی پذیرفته است، نشان می دهد که چارچوب های ریسک در بخش بانک داری به طور وسیعی مورد بهره برداری قرار گرفته است اما همچنان در صنعت بیمه یک مقوله جدید محسوب می شود.


وی ادامه داد که تنها ۴۵ درصد از بیمه گران در منطقه آسیا-اقیانوسیه آن را اجرا کرده اند.


بیشتر تفاوت ها بین بازارهای منطقه، وابسته به انتظارات مقرراتی مختلف و رویکردهای مختلف آنان در مدیریت ریسک است.


جاناتان ژائو، راهبر بیمه آسیا-اقیانوسیه در شرکت EY، در این زمینه اظهار داشت: وقتی به اجرای چارچوب های فرهنگ ریسک می رسیم، کارشناسان ریسک استرالیایی پیشرو محسوب می شوند اما در دیگر بازارهای آسیایی مانند چین و سنگاپور نیاز به تمرکز بیشتر بر این موضوع طی ۱۲ ماه آتی وجود دارد.


وی خاطرنشان کرد: همچنین منصفانه است که بگوییم شرکت های بزرگ منطقه که دارای دفاتری در آمریکا یا اروپا هستند و ناظران این مناطق، استانداردهای عمده مدیریت ریسک را اعمال می کنند و تمایل به عملکرد پیشرفته تری دارند.


براساس این گزارش، نقش کارشناسان ارشد ریسک، علاوه بر تحول در کارکردهای خود، در حال تغییر رفتاری از ریسک سنتی و تطبیق مقرراتی به شراکت در کسب و کار و اثر بیشتر بر مسیر راهبردی شرکت است.


بیش از ۷۰ درصد از پاسخ دهندگان این پیمایش اظهار داشتند که توجه آنان نسبت به کسب و کار و مسائل مقرراتی، ۷۰ به ۳۰ است.


برچسب ها: بیمه فرهنگ ریسک
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها