21 فروردين 1397 - 13:26

پرداخت غرامت بسته‌های پستی آسیب دیده/ تمامی بسته‌ها بیمه هستند

مدیر کل تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست گفت:مسئولیت شرکت ملی پست تازمان رسیدن بسته به مقصد و فرد گیرنده وجود دارد و اگر بسته ارسالی در کشور مقصد آسیب ببیند غرامت آن دریافت و به فرد فرستنده پرداخت می‌شود.
کد خبر : ۸۴۳۴۳
محموله پستی

به گزارش ایبِنا از میزان، غفور قنبرزاده درباره ارسال بسته‌های پستی به خارج از کشور و مراحل بازرسی از آن‌ها گفت: بازرسی از ارسال محصولات به خارج از کشور به دو صورت انجام می‌شود، یک نوع برای بسته‌های کاغذی است که برای آن محدودیتی وجود ندارد و نوع دیگر بسته و کالاها هستند که با توجه به قوانین و مقررات برای آن‌ها محدودیت‌هایی اعمال شده است.


وی افزود: با تفاهم نامه‌ای که در سطح کل کشورهای اتحادیه پستی به امضا رسیده و با تعامل گمرکات کشورها بسته‌هایی که می‌خواهد از کشور خارج شود ارزیاب گمرک آن‌ها را بررسی می‌کند و یا نماینده کارمند پست به نیابت از گمرک و با توجه به دوره‌های آموزشی که دیده است بسته را به لحاظ وضعیت و شرایط مورد بررسی قرار می‌دهد.


مدیر کل تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست در خصوص تعداد مراحل بازرسی کالاهای پستی به خارج از کشور گفت: یک مرحله بازرسی در باجه‌های قبول بسته در شرکت ملی پست وجود دارد و بعضا در فرودگاه بین المللی برای کالاهای ارسالی با پرواز هوایی، بسته ها از دستگاه‌های ایکس ری گمرک عبور داده می شود تا در صورت جاسازی ماهرانه مواد ممنوعه آن‌ها کشف و ضبط شوند.


قنبرزاده در توضیح زمان ارسالی بسته‌ها، تصریح کرد: این مراحل وقفه‌ای در ارسال بسته‌های پستی به خارج از کشور ندارد، زیرا همکاران پست و دوستان گمرک در فرودگاه در یک فضا هستند و تمام مراحل کاری در زمان کوتاهی انجام می‌شود.


وی در توضیح بسته‌های آسیب دیده در مراحل بازرسی و پرداخت خسارت به صاحبان آن‌ها گفت: در زمان تحویل بسته‌های پستی در کنار تأیید سلامت محصولات، ارزش ریالی بسته از فرد فرستنده پرسیده می‌شود که با توجه به آن این بسته‌ها بیمه خواهند شد تا اگر آسیب ببیند متعهد هستیم برابر با مبلغی که متقاضی اعلام کرده مبلغی را پرداخت کنیم.


مدیر کل تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست در توضیح مسئولیت این شرکت در ارسال بسته‌های پستی به خارج از کشور گفت: بنا بر تفاهم نامه اتحادیه پستی جهانی مسئولیت شرکت ملی پست تا زمان رسیدن بسته به مقصد و فرد گیرنده وجود دارد و اگر بسته ارسالی در کشور مقصد آسیب ببیند غرامت آن دریافت و به فرد فرستنده پرداخت می‌شود.


برچسب ها: بیمه شرکت پست
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر