22 فروردين 1397 - 12:07

حرکات دلهره آور در اقتصاد کشور دیگر ایجاد نمی شود

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تصمیمات روزهای اخیر درباره ارز گفت: حرکات دلهره‌آور در مورد اقتصاد کشور، دیگر ایجاد نمی‌شود.
کد خبر : ۸۴۳۹۹
سیف

به گزارش خبرنگار ایبِنا، ولی الله سیف در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره آثار و تبعات اجرای تصمیمات اخیر ارزی گفت: خوشبختانه طرح جدید ارزی آثار مثبتی را در زمینه های مختلف داشته است؛ البته هنوز خیلی زود است که ما نسبت به این طرح نظر قطعی بدهیم و آثار مثبت آن را تحلیل کنیم.
وی افزود: اطلاعات جسته و گریخته ای که به بانک مرکزی می رسد نشان می دهد اقدام مثبت و اثربخشی در اقتصاد کشور انجام شده است که آثار و تبعات مقطعی و بلندمدتی دارد.


رییس شورای پول و اعتبار درباره آثار بلندمدت اجرای طرح جدید ارزی اظهار داشت: مجهز شدن کشور و حاکمیت بر بازار اقتصادی کشور و جلوگیری از ضربه پذیر بودن اقتصاد با توجه به توطئه هایی که برای جمهوری اسلامی ممکن است باشد از جمله آثار بلندمدت اجرای این طرح است.


سیف ادامه داد: اجرای این طرح باعث می شود تا استحکام لازم برای مقابله با التهاب آفرینی و فضاسازی استحکام لازم در بخش مالی کشور وجود داشته باشد.


رییس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که درآمدهای ارزی به خوبی کفاف تمامی نیازهای وارداتی کالا و خدمات را می دهد و تزلزلی از این بابت وجود ندارد.


وی تاکید کرد: بارها گفته شد که نوسانات اخیر ارزی عامل اقتصادی ندارد و عوامل غیر اقتصادی باعث این موضوع شده اند.


رییس شورای پول و اعتبار خاطرنشان کرد: با اجرای طرح جدید ارزی بازار کاملا تحت کنترل است و عوامل غیر اقتصادی دیگر نمی تواند آن تاثیر را داشته باشد.


سیف ادامه داد: با اجرای این طرح، مسئولین اقتصادی کشور این امکان را یافتند تا با استحکام بیشتر به سمت اهداف تعیین شده حرکت کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر