22 فروردين 1397 - 14:40

بانک روسیه ابزارهای لازم برای مقابله با تحریم آمریکا را دارد

بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که برای کاهش دادن تاثیر منفی تحریم های آمریکا بر روی اقتصاد این کشور ابزارهای لازم را در اختیار دارد.
کد خبر : ۸۴۴۱۱
بانک مرکزی روسیه

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، «الیوار نابیولینا» گفت: ابزارهای لازم برای کاهش تاثیرات منفی تحریم های آمریکا را در اختیار داریم.


اظهارات رییس بانک مرکزی روسیه به دنبال ضرر وارد شده به شرکت ها و افراد روسی به دلیل سقوط بورس مسکو در روز دوشنبه و نیز کاهش ارزش پول این کشور به دنبال وضع تحریم های آمریکا در ششم ماه جاری میلادی به میان آمد.



«نابیولینا» گفت: بانک مرکزی طیف وسیعی از ابزارها را بمنظور اقدام در وضعیت های مختلف در صورتیکه ریسک هایی برای ثبات مالی وجود داشته باشد، دارد. به نظر من در شرایط فعلی چنین ریسکی وجود ندارد. نیازی نیست که اقدامات سیستماتیک اتخاذ کنیم؛ اما شرایط را رصد می کنیم و اگر لازم باشد اصلاحاتی را انجام می دهیم.


در حال حاضر از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی به بعد، نرخ تورم به عنوان یک دردسر برای اقتصاد این کشور محسوب می شود و اکنون تورم به پایین ترین رقم رسیده است و شاخص قیمت مصرف کننده ۲.۴ درصد است و این رقم کمتر از نرخ تورم از پیش تعیین شده ۴ درصد بانک مرکزی روسیه است.


در روز دوشنبه پول روسیه به کمترین سطح خود در برابر دلار آمریکا در ۶ ماه اخیر رسید و این سوال را بوجود آورد که آیا قیمت ها شروع به افزایش مجدد می کنند یا خیر. به گفته رییس بانک مرکزی روسیه، نرخ ارز تنها علت تورم در این کشور نیست و بانک مرکزی ابزارهای لازم را برای محدود کردن تاثیر آن بر روی اقتصاد روسیه در صورت لازم دارد.


«الیوار نابیولینا» تصریح کرد که در نرخ تورم پایین یکی از عناصر حفظ ثبات اقتصاد کلان را می بینیم. زمانیکه نرخ تورم پایین است، مصرف کنندگان و فعالان اقتصادی برای برنامه ریزی های بلند مدت توانایی پیدا می کنند و علت آن این است که آنها می دانند که قدرت خرید پولشان حفظ خواهد شد و برای روسیه نرخ تورم پایین به معنی وام های ارزان تر و چیزی است که مقامات مالی به امید آن، رکود اقتصادی را از بین می برند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر