22 فروردين 1397 - 17:20

پول روسیه ۱۱ درصد سقوط کرد/ کمترین رقم در ۲ سال اخیر

به دنبال وضع بسته جدید تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو، روبل طی ۳ روز اخیر بیش از ۱۱ درصد ارزش خود را در مقابل دلار و یورو از دست داده است.
کد خبر : ۸۴۴۲۴
روبل

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، به دنبال وضع تحریم های جدید آمریکا علیه شرکت ها و برخی افراد حقیقی روس در ابتدا بورس این کشور در روز دوشنبه سقوط کرد و بلافاصله پول این کشور هم در مسیر نزولی قرار گرفت.


این در حالی است که پول روسیه، روبل برای سومین روز متوالی با روند کاهشی به کار خود ادامه می دهد و اکنون طی ۳ روز گذشته بیش از ۱۱ درصد ارزش خود را در مقابل دلار و یورو از دست داده است. بر همین اساس هر ۸۰ روبل به یک یورو رسید و در مقابل هر ۶۴ روبل در برابر یک دلار قرار گرفت که کمترین رقم در ۲ سال اخیر محسوب می شود.


بر پایه این گزارش، ایالات متحده  در روز جمعه ۳۸ شرکت و اشخاص روسی را در فهرست جدید تحریم های خود قرار داد و به دنبال آن سفارت روسیه در آمریکا گفت: بسته جدید تحریم ها علیه مسکو ضربه دیگری به روابط دوجانبه روسیه و آمریکا وارد کرد و هزاران شهروند روسی که در فعالیت های اقتصادی مشارکت دارند از تاثیر آن بی بهره نخواهند بود.


وزارت خارجه روسیه در اطلاعیه ای اعلام کرد که مسکو جواب این تحریم ها را بدون پاسخ کوبنده نخواهد گذاشت؛ البته سخنگوی کاخ کرملین گفت: از هر گونه تصمیم گیری عجولانه پرهیز می کنیم.


برچسب ها: آمریکا روبل روسیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر