23 فروردين 1397 - 11:34

بانک مرکزی کره جنوبی نرخ بهره را ۱.۵ درصد حفظ کرد

بانک مرکزی کره جنوبی به دلیل رشد پایین تورم در این کشور و شعله ور شدن جنگ تجاری در جهان، نرخ بهره را بدون تغییر ۱.۵ درصد حفظ کرد.
کد خبر : ۸۴۴۴۲
بانک مرکزی کره جنوبی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، بانک مرکزی کره جنوبی در جلسه سیاست گذاری خود در مورد نرخ بهره که در روز پنج شنبه برگزار شد به دلیل اینکه تورم این کشور خیلی کمتر از رقم از پیش تعیین شده در حال حرکت است و صادارت این کشور هم حاکی از بهبود ضعیف دارد، نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشت.


در همین حال نرخ بهره در کره جنوبی ۱.۵ درصد اعلام شد و از نوامبر سال گذشته میلادی که نرخ بهره بعداز رکورد پایین خود که ۱.۲۵ درصد بود و در نهایت به ۱.۵ درصد افزایش پیدا کرد، افزایش پیدا نکرده است.


همچنین از اکتبر سال ۲۰۱۷ میلادی تا کنون نرخ تورم کره جنوبی پایین تر از رقم از پیش هدف گذاری شده بانک مرکزی این کشور یعنی ۲ درصد است و این مسئله شک و ابهاماتی را برای بانک مرکزی این کشور در ارتباط با گام های بعدی آن ایجاد کرده است.


نرخ تورم کره جنوبی در ماه گذشته میلادی یعنی مارس ۱.۳ درصد اعلام شد که این رقم برای ماه قبل از آن ۱.۴ درصد ثبت شده بود از طرفی هم بالا گرفتن شعله جنگ تجاری در جنگ و تاثیر آن بر روی کاهش رشد صادرات این کشور که در سال ۲۰۱۷ میلادی از جمله عوامل اصلی رشد اقتصاد کره جنوبی محسوب می شود، نگرانی هایی را به وجود آورده است. 


بر پایه این گزارش، بانک مرکزی کره جنوبی رشد اقتصادی این کشور را در سال جاری میلادی ۳ درصد برآورد کرد؛ در حالی که این رقم برای سال ۲۰۱۷ میلادی ۳.۱ درصد بوده است و سریع ترین رشد اقتصادی از سال ۲۰۱۴ میلادی به بعد که رقم ۳.۳ درصد ثبت شده، محسوب می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها