24 فروردين 1397 - 14:40

عربستان قرارداد ۲ میلیارد دلاری خرید ناو جنگی امضا کرد

عربستان در قراردادی تازه برای خرید ۵ ناو جنگی از اسپانیا بیش از ۲ میلیارد دلار پرداخت کرد.
کد خبر : ۸۴۴۷۴
عربستان

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از عرب نیوز، عربستان سعودی و اسپانیا قراردادی را در حوزه همکاری نظامی به ارزش ۲.۲ میلیارد دلار در پایتخت اسپانیا، مادرید امضاء کردند. قرار است عربستان ۵ ناو جنگی را از شرکت دولتی کشتی سازی «ناوانتیا» خریداری کند و ارتش اسپانیا هم کادر نظامی عربستان را آموزش دهد و پیمانکاران، مرکز احداث دریایی را در عربستان احداث کنند.



این قرار داد در میان خیلی عظیمی از قرار دادهای تجاری، بازرگانی و فرهنگی عربستان است که در طول دیدار محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در دیدار خود از اسپانیا انجام گرفته است. همچنین در سفر ولیعهد سعودی به اسپانیا، محمد بن سلمان دیداری را با نخست وزیر و وزیر دفاع اسپانیا داشت. اسپانیا پیشگام در بخش هایی از قبیل انرژی تجدید پذیر و زیرساخت است که کلیدهای دستیابی به برنامه چشم انداز ۲۰۳۰ سعودی محسوب می شوند.


پیش از این شرکت های اسپانیایی مناقصه انجام ۲ قرار داد پروژه زیرساخت را در عربستان برنده شده بودند. کنسرسیوم اسپانیایی «الشولا» درحال احداث خط آهن سریع السیر در عربستان است که مکه و مدینه را به یکدیگر متصل می کند و گروه «اف سی سی» اسپانیا یکی از سه پروژه سیستم ترانزیت سریع در ریاض را هدایت می کند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر