26 فروردين 1397 - 10:42

هند متهم به دستکاری ارز توسط وزارت خزانه داری آمریکا شد

وزارت خزانه داری آمریکا برای اولین بار هند را در فهرست کشورهایی که احتمال دستکاری ارز خود را دارند، قرار داد.
کد خبر : ۸۴۵۱۴
روپیه

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، وزارت خزانه داری آمریکا در گزاش ۶ ماه خود به کنگره این کشور اعلام کرد که به دلیل تراز مازاد تجاری قابل توجه ۶ شریک اصلی تجاری ایالات متحده یعنی چین، ژاپن، آلمان، کره جنوبی، هند و سوئیس احتمال دستکاری عمدی این کشور در ارزهای خود وجود دارد.


وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که با دقت ارزهای ۶ شریک اصلی تجاری آمریکا را که در «فهرست نظارت» شرکای تجاری عمده قرار دارند، به شیوه های ارزشی مورد توجه دقیق خود قرار می دهد.


همچین هند برای اولین بار است که در این فهرست قرار می گیرد؛ در حالی که چین، آلمان، ژاپن، کره جنوبی و سوئیس از دورهای قبل در این فهرست قرار گرفته اند. بر همین اساس از سال ۱۹۸۸ میلادی به بعد هیچ کشوری به غیر از این ۶ کشور در فهرست کشورهای دستکاری کننده ارز خود قرار نگرفته اند.


بر پایه این گزارش، دستکاری عمدی ارز ملی توسط یک کشور می تواند مازاد تراز کسر تجاری یک کشور را با ارزان شدن صادرات و گران شدن واردات افزایش دهد. همچنین گزارش ارزیابی ارز کشورها توسط وزارت خزانه داری آمریکا هر ۶ ماه یکبار به کنگره این کشور ارائه می شود که در آن فعالیت ارزهای خارجی را نشان می دهد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر