26 فروردين 1397 - 13:16
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس خبر داد:

استمرار عرضه ارز پتروشیمی‌ها در بازار با هماهنگی بانک مرکزی

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس گفت: ارز صادراتی مجتمع های پتروشیمی بلافاصله پس از دریافت با هماهنگی بانک مرکزی وارد کشور شده و از طریق شبکه بانکی و صرافی ها در بازار عرضه می شود.
کد خبر : ۸۴۵۳۷
دلار

به گزارش ایبِنا، جعفر ربیعی در حاشیه آیین سالگرد عرضه سهام هلدینگ خلیج فارس در بورس درباره عرضه ارز پتروشیمی ها برای تنظیم بازار، اظهار داشت: دستور العمل مشخصی برای ارز پتروشیمی ها در بازار وجود دارد.


وی با بیان این که هلدینگ خلیج فارس، بزرگترین صادرکننده کشور است، افزود: پارسال ۶.۵ میلیارد دلار درآمد صادراتی داشتیم که ۳.۵ میلیارد دلار به طور خالص وارد کشور شد. آنگونه که خبرگزاری ایرنا گزارش داده، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس یادآور شد: بقیه این درآمد صرف خرید تجهیرات، پرداخت بدهی ها و تامین فاینانس شده است.


ممنوعیت خرید کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی


مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در گفتگو با ایرنا در پاسخ به سوالی درباره تامین مالی نیز بیان داشت: با توجه با اینکه تامین مالی ارز از طریق فاینانس از تامین مالی داخل کشور ارزان تر است، به دنبال برخی فاینانس ها هستیم.


ربیعی یادآور شد: همچنین تلاش می کنیم که از طریق ابزار های مختلف مالی بورس نیز منابع مالی را تامین کنیم. مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس درباره حمایت از کالاهای ایرانی نیز گفت: خرید کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند، ممنوع است.


وی تصریح کرد: برای حمایت از کالای ایرانی، سازندگان باید به افزایش کیفیت و کاهش قیمت توجه کنند. ربیعی درباره وضعیت بازار ارز نیز گفت: ثبات بازار ارز در بلند مدت به نفع شرکت های پتروشیمی است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها