26 فروردين 1397 - 15:15

عقبگرد شاخص بورس به کانال ۹۵ هزار واحد

شاخص کل بورس روز جاری با ۲۹۹ واحد کاهش به ۹۵ هزار و ۹۸۷ واحد رسید.
کد خبر : ۸۴۵۴۹
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، اولین روز معاملاتی تالار شیشه ای در پایان روز جاری با ریزش شاخص های بورس همراه شد تا سهامداران با نگرانی بیشتری به داد و ستدهای خود بپردازند.


ریزش نماگرها


بر اساس آمارهای معاملاتی بورس، روز جاری شاخص های بورس با افت دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۲۹۹) واحد کاهش معادل (۰.۳۱) درصد به ۹۵ هزار ۹۸۷ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با (۹۴) واحد افت معادل (۰.۳۱) درصد به ۳۰ هزار ۴۳۷ واحد، شاخص کل «هم وزن» (۸۵) واحد کاهش معادل (۰.۵۱) درصد به ۱۶ هزار و ۶۷۷ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۶۳) واحد افت، معادل (۰.۵۱) درصد به ۱۲ هزار و ۴۱۳ واحد، شاخص آزاد شناور با (۳۹۴) واحد ریزش، معادل (۰.۳۹) درصد به ۱۰۱ هزار و ۹۲۸ واحد، شاخص بازار اول با (۲۲۴) واحد افت معادل (۰.۳۳) درصد به ۶۷ هزار و ۸۴۴ واحد و شاخص بازار دوم با (۵۷۳) واحد ریزش معادل (۰.۲۸) درصد، به ۲۰۶ هزار و ۱۸۴ واحد رسید.


نمادهای تاثیرگذار         


از سویی دیگر امروز تنها نماد «مبین با ۲۱ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «فارس با (۵۹) واحد، فملی با (۳۰) واحد، جم با (۲۳) واحد، کگل با (۲۳) واحد، شسپا با (۱۹) واحد و شپدیس با (۱۷) واحد» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشت.


ریزش شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری اکثر شاخص صنایع تالار شیشه ای با افت مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «تامین آب، برق، گاز با ۱.۹۶ واحد رشد معادل ۰.۸۳ درصد به ۲۳۹ واحد، کانه فلزی با (۱۴۷) واحد افت معادل (۰.۶۸) درصد به ۲۱ هزار و ۴۲۵ واحد، وسایل ارتباطی با (۱۰) واحد افت معادل (۰.۷۵) درصد به یک هزار و ۴۳۳ واحد، لاستیک با (۱۶۹) واحد کاهش، معادل (۱.۰۳) درصد به ۱۶ هزار و ۲۴۹ واحد، محصولات کاغذ با (۳۵۵) واحد افت معادل (۳.۶۲) درصد به ۹ هزار و ۴۵۹ واحد، انتشار و چاپ با (۷۸۲۷) واحد ریزش معادل (۳.۹۶) درصد به ۱۸۹ هزار و ۸۶۶ واحد و ذغال سنگ با (۶۵) واحد ریزش معادل (۴.۴۰) درصد به یک هزار و ۴۲۶ واحد» رسید.


بیشترین افزایش قیمت


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «نبورس، قثابت، تکنو، ولملت، خوساز، بالبر و ثنوسا» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «کفپارس، کاما، چکاوه، شسپا، کرماشا، بکام و شسینا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


گردش نمادها


این گزارش می افزاید : طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «قند شیرین خراسان، سیمان هگمتان، داروسازی تهران شیمی، گروه سرمایه‌گذاری  فلات ایران، بیمه رازی، صنایع کاغذسازی کاوه و سرمایه‌گذاری دانایان پارس» از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «نیروترانس و سیمان کردستان» متوقف شدند.


در پایان معاملات امروز بورس، در ۴۰ هزار و ۳۷۳ نوبت معاملاتی، ۹۴۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵۰۳ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۸۱ هزار و ۸۳۶ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها