27 فروردين 1397 - 17:11

نوسان معاملات در بورس‌های آسیا

بورس‌های آسیایی با نگرانی از واکنش احتمالی روسیه به تحریم‌های جدید واشنگتن و کاهش قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه عملکرد مختلفی به ثبت رساندند.
کد خبر : ۸۴۶۱۵
بورس اندونزی

به گزارش ایبِنا، با تداوم بی ثباتی در خاورمیانه روند تحرکات بازارها در آسیا و در آمریکا کم شتاب بود و شاخص معاملات آتی «ای مینی  اس اند پی ۵۰۰» به میزان ۰.۴۸ درصد و شاخص «نیک کی ۲۲۵» بورس ژاپن ۰.۲ درصد افزایش یافتند.


افزون بر این، با کاهش ۰.۷ درصدی شاخص «سی اس آی ۳۰۰» چین در معاملات اولیه، شاخص بورس‌های منطقه آسیا-اقیانوسیه به جز ژاپن ۰.۴ درصد کاهش یافت. همچنین در واکنش به تحولات سیاسی چند روز اخیر، دارایی‌های ایمن‌تر افزایش یافتند و بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه داری آمریکا با ۲ واحد افزایش، به ۲.۴۸ درصد رسید. همچنین ارزش دلار در برابر ین اندکی افزایش یافت و از ۱۰۶.۶۲ ین در هفته گذشته به ۱۰۷.۴۰ ین رسید.


هر یورو نیز در سطح ۱.۲۳۳۰ دلار ثابت ماند، اما شاخص دلار به ۸۹.۷۷۲ کاهش یافت. در بازار کالا، طلا با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۳۴۶.۶۱ دلار در هر اونس رسید. همچنین، نفت خام برنت برای تحویل در معاملات آتی با ۶۶ سنت کاهش، به ۷۱.۹۲ دلار در هر بشکه رسید و نفت  خام آمریکا با ۵۶ سنت کاهش، به ۶۶.۸۳ دلار در هر بشکه رسید.


گفتنی است، در روزهای آتی موعد انتشار صورت‌های درآمد شرکت‌های آمریکایی است و آمارهای بنیاد «تامسون رویترز» پیش بینی کرده سودآوری شرکت‌های «اس اند پی ۵۰۰» در سه ماهه نخست امسال به ۱۸.۶ درصد افزایش پیدا می‌کند که بالاترین افزایش در طول ۷ سال اخیر خواهد بود.


از سویی دیگر، در آسیا، چین فردا گزارش تولید ناخالص داخلی خود در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ را منتشر خواهد کرد که طبق پیش‌بینی فعالان بازار تقریبا ۶.۷ تا ۶.۸ درصد خواهد بود. لازم به ذکر است، این هفته همچنین اجلاس بهاری صندوق بین المللی پول با حضور وزرای دارایی و روسای بانک های جهانی کشورهای مختلف در واشنگتن برگزار خواهد شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر