28 فروردين 1397 - 13:13

ذخایر اوراق بهادار آمریکایی دولت چین به ۱.۱۷۶۷ تریلیون دلار رسید

وزرات خزانه داری آمریکا اعلام کرد که اوراق بهادار آمریکایی دولت چین در ماه فوریه با ۸.۵ میلیارد دلار افزایش به ۱.۱۷۶۷ تریلیون دلار رسید.
کد خبر : ۸۴۶۶۶
اوراق آمریکایی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، چین ذخایر اوراق بهادار خزانه آمریکایی خود را در ماه فوریه به بیشترین میزان در ۶ ماه اخیر رساند؛ این در حالی است که روند ذخایر اوراق بهادار خزانه آمریکا در ماه قبل از آن یعنی ژانویه روند نزولی به خود گرفته بود.


در همین حال وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که چین در ماه فوریه ۸.۵ میلیارد دلار به ذخایر اوراق بهادار آمریکایی خود افزود و رقم آن به ۱.۱۷۶۷ تریلیون دلار رسید و چین همچنان بزرگترین دارنده ذخایر اوراق بهادار خزانه آمریکا است.


همچنین ذخایر اوراق بهادار آمریکایی دولت ژاپن در ماه فوریه با ۶.۳ میلیارد دلار کاهش به ۱.۰۵۹۵ تریلیون دلار رسید که این کشور را در جایگاه دوم قرار داد. وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که در پایان ماه فوریه، مجموع ذخایر خارجی اوراق بهادار آمریکایی در جهان به ۶.۲۹۱۶ تریلیون دلار افزایش پیدا کرد.


از آنجایی که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا مواضع سختی را در مورد تجارت با چین در پیش گرفته، بسیاری از سرمایه گذاران ذخایر اوراق بهادار آمریکایی دولت چین را با دقت بررسی می کنند.


البته معاون وزیر دارایی چین در اوایل ماه جاری میلادی در پاسخ به نگرانی بازار در مورد اینکه پکن می تواند در پاسخ به افزایش تعرفه ها بر روی کالاهای وارداتی چینی توسط ایالات متحده، ذخایر اوراق بهادار آمریکایی خود را کاهش دهد گفته بود که چین یک سرمایه گذار متعهد است و به قوانین بازار سرمایه بین الملل احترام می گذارد.


وی در ادامه گفت: چین ذخایر ارزی خود را از طریق عملیات های بازار بر طبق قوانین بازار، اصول خاص بازار و اصول تنوع در سرمایه گذاری مدیریت می کند. بر پایه این گزارش، بانک خلق چین اعلام کرد که ذخایر ارزی این کشور در پایان ماه مارس به ۳.۱۴۲۸ تریلیون دلار افزایش پیدا کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر