29 فروردين 1397 - 10:59
وزیر صمت اعلام کرد:

طراحی بسته جدید کارت اعتباری در شورای پول و اعتبار

وزیر صنعت، معدن و تجارت از طراحی بسته جدید کارت اعتباری در شورای پول و اعتبار و تلاش برای رفع نواقص آن خبر داد.
کد خبر : ۸۴۷۰۶
محمد شریعتمداری

به گزارش ایبِنا، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست هم اندیشی با رییس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهارداشت: با اتکا به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، اسناد بالادستی، برنامه ششم توسعه و برنامه راهبردی ریاست جمهوری، برنامه یک ساله تدوین و به معاونت ها برای اجرا ابلاغ شده است.


وی افزود: با توجه به نامگذاری سال ۹۷ به سال حمایت از کالای ایرانی توسط رهبر معظم انقلاب، برای حمایت از کالای ایرانی از دل این برنامه یک ساله یک اقدام راهبردی طراحی کردیم. شریعتمداری ادامه داد: ‌تمایل  نسبت به خرید کالای ایرانی باید در دل همه مردم ایجاد شود، حتی اگر کالای ایرانی از لحاظ استاندارد و کیفیت با نمونه خارجی اش برابری نکند، باید برای حمایت از تولید ملی و اشتغال جوانان نسبت به خریدش اقدام کنیم.


وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در این مسیر پویش های متعددی از جمله «آری به تولید ملی» طراحی شده و در حال اجر است. همچنین در حوزه فرهنگ سازی برای استفاده از کالای ایرانی مسئولیت هایی مهمی داریم، ارتقای کیفیت در محصولات و افزایش توان رقابت پذیری کالای ایرانی مسئولیت اصلی ما در حوزه صنعت و معدن است.


وی افزود: تولید با صنعت و تکنولوژی به روز مهم ترین شاخصه تولید کالای قابل رقابت در بازارهای جهانی است، پتروشیمی به عنوان یک صنعت به روز می تواند الگویی در این زمینه باشد. شریعتمداری اشاره کرد: نیازمند نوسازی و بهسازی صنعتی هستیم، حدود ۲ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی را برای نوسازی رصد کردیم و مجلس شورای اسلامی تصویب کرد که از نرخ سود تسهیلات اعطایی برای بازسازی خطوط تولید استفاده کنیم.


افزون بر این، جلسات مختلفی با نظام بانکی و شورای پول و اعتبار برای استفاده از کارت های اعتباری به سبک کشورهای توسعه یافته داشتیم، بسته قابل ابلاغ شورای پول و اعتبار صادر شده و مذاکرات برای حل و فصل نواقص آن در حال انجام است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر