29 فروردين 1397 - 11:02

جنگ چین و روسیه علیه واشنگتن با کاهش اوراق قرضه آمریکایی

بانک مرکزی روسیه بیش از ۳ میلیارد دلار از اوراق قرضه آمریکایی خود را در ماه فوریه فروخت و به دنبال جایگزین کردن آن است؛ از طرفی هم چین قادر به تهدید آمریکا با فروش اوراق قرضه آمریکایی خود است.
کد خبر : ۸۴۷۰۷
روسیه

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی روسیه در ماه فوریه سال جاری میلادی ۳.۱ میلیارد دلار از اوراق قرضه آمریکایی خود را فروخت و سرمایه گذاری روسیه به اوراق قرضه آمریکایی به کمترین سطح خود از ماه مارس سال گذشته میلادی به بعد رسید.


همچنین روسیه در میان کشورهای دارنده ذخایر بزرگ اوراق قرضه دولتی آمریکا در جایگاه شانزدهم قرار دارد و این کشور برای سومین ماه متوالی اقدام به فروش ذخایر اوراق بهادر آمریکایی خود می کند.


در همین حال «آنتون سیلوآنوف» وزیر دارایی روسیه در ماه فوریه اعلام کرده بود که روسیه به اوراق قرضه آمریکایی متوسل نمی شود و در صورتیکه جایگزین کافی برای آن در جای دیگری پیدا کند، آن را جایگزین می کند.


وی در ادامه گفت: آماده سرمایه گذاری به اوراق قرضه ای هستیم که توسط سایر کشورها منتشر می شود و مهمترین عامل برای ما داشتن ریسک پایین و ایجاد درآمد از طریق آن اوراق قرضه است.


در حال حاضر چین با داشتن ۱.۱۸ تریلیون دلار از اوراق قرضه آمریکایی به عنوان بزرگ ترین دارنده این ذخایر در جهان شناخته می شود. به گفته برخی از تحلیل گران، چین می تواند از ذخایر عظیم اوراق قرضه آمریکایی خود در مناقشه تجاری با آمریکا به عنوان ابزاری برای پیش بردن مذاکرات استفاده کند.  


کارشناسان اقتصادی در مورد استراتژی پکن برای شروع فروش اوراق قرضه آمریکایی در تردید هستند. به گفته آنها این موضوع به عنوان یک تهدید بیشتر تاثیر گذار است و اگر چین اوراق قرضه آمریکایی را بفروشد، تهدیدی متوجه چینی ها نمی شود و تنها این مسئله شرایط را پرتنش و سرمایه گذاری با پول قرضی را برای چین حذف می کند.


در حال حاضر بازار های جهانی به دنبال واکنش چین در ارتباط با موانع تحمیل شده به تجارت دو جانبه ۲ پکن-واشنگتن هستند. بر همین اساس، تحلیل گران اقتصادی اعلام کردند که صحبت در مورد تاثیر تعرفه ها بر روی ذخایر اوراق قرضه آمریکایی چین خیلی زود است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر