29 فروردين 1397 - 11:25

سناریو تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه

دولتمردان روسی به دنبال جدی شدن تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه، سناریوهای احتمالی را برای مقابله با آن شبیه سازی کردند.
کد خبر : ۸۴۷۱۱
آمریکا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، دولت روسیه درحال بررسی و کار بر روی اقدامات حفاظتی به منظور به حداقل رساندن تاثیر تحریم های جدید احتمالی علیه این کشور توسط آمریکا و همپیمانان آن است.  


به گفته منابع دولتی روسیه، تحریم های احتمالی واشنگتن علیه مسکو می تواند شامل ممنوعیت خرید اوراق دولتی روسی، احتمال قطع دسترسی موسسات مالی روسیه از سامانه سوئیفت و اقدامات محدود کننده در برابر «اسبر بانک» (بزرگترین بانک روسیه) و «وی تی بی بانک» است.


همچنین تحریم اوراق قرضه دولتی روسیه شامل ممنوعیت سرمایه گذاری توسط شهروندان آمریکایی به ابزارهای بدهی روسی و بدتر از آن ممنوعیت سرمایه گذای اوراق قرضه دولتی روسیه توسط تمام افراد خارجی است؛ ضمن اینکه احتمال دارد تمام نهادی های دولتی روسیه هم شامل ممنوعیت شوند.


به گفته مقامات روسیه، دولت آمریکا می تواند تحریم های ثانویه علیه کسانی که به تجارت با ابزارهای بدهی روسی می پردازند، اعمال کند. در همین حال مقامات روسیه در حال بررسی تاسیس بانک ویژه ای برای خرید ابزارهای بدهی روسی و طبقه بندی هویت کسانی که قصد خرید آن را دارند، هستند.


ضمن اینکه دولت روسیه به دنبال تشویق مردم خود برای خرید ابزارهای بدهی روسی است. در همین حال روزنامه «واشنگتن پست» در روز دوشنبه در سرمقاله خود نوشت: دولت ترامپ تصمیم به معرفی تحریم های جدید علیه روسیه گرفته است.


بر پایه این گزارش، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که سرمایه گذاران خارجی بیش از ۳۲ میلیارد دلار ابزارهای بدهی روسی را خریداری کرده اند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر