29 فروردين 1397 - 12:15
لاگارد عقب نشینی کرد،

حمایت رییس صندوق بین المللی پول از ارز رمزنگار

رییس صندوق بین المللی پول در تازه ترین اظهارات خود اعلام کرد که ارزهای رمزنگار دارای مزیت های جهانی هستند و ریسک های آن باید کاهش پیدا کنند.
کد خبر : ۸۴۷۱۴
لاگارد

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از ایندیپندنت، به دنبال اظهارات کریستین لاگارد رییس صندوق بین المللی پول در مورد مزیت های جهانی ارزهای رمزنگار، قیمت بیت کوین بطرز غیر منتظره ای رشد پیدا کرد.


لاگارد در وبلاگ خود نوشت: ارزهای رمزنگار مانند بیت کوین می توانند تراکنش ها را سریع و ارزان کنند و توجه به فناوری بلاک چین می تواند بازارهای مالی را ایمن تر کند.



این اظهارات لاگارد باعث افزایش قیمت بیت کوین به بیش از ۸ هزار دلار در هر واحد شد. لاگارد در وبلاگ خود نوشت: فقط تعداد محدودی از فناوری ها، زندگی ما را تغییر داده اند و دارایی های رمزنگاری که باقی مانده اند می توانند تاثیر بسزایی بر روی چگونگی پس انداز، سرمایه گذای و پرداخت صورتحساب ها داشته باشند.


وی، نسبت به استخراج مزیت های ارز رمزنگار و همزمان به حداقل رساندن ریسک های آن تاکید کرد. لاگار نوشت: قبل از اینکه دارایی های رمزنگار قادر به تغییر فعالیت مالی به یک روش پایدار و معناداری شوند، باید  مورد اعتماد و حمایت مصرف کنندگان و مقامات دولتی قرار گیرند و اقدام اولیه مهم در این راستا رسیدن به یک اجماع در جامعه رگولاتوری جهان در مورد ایفای نقش دارایی های رمزنگار است. از آنجایی که دارایی های رمزنگار به نداشتن حد و حدود شناخته می شوند، همکاری بین المللی در این زمینه ضروری است.

ماه گذشته میلادی، رییس صندوق بین المللی پول در مورد ارزهای رمزنگار در وبلاگ دیگری اظهار نگرانی کرده و به نیمه تاریک جهان ارزهای رمزنگار پرداخته و گفته بود که نابودی احتمالی ارزهای رمزنگار به دلیل ماهیت تمرکز زدا و نیمه گمنام بودن آنها وعده شده است.


برخی از معایب ارزهای رمزنگار شامل تامین مالی تروریسم، روش های پولشویی، تسهیل خرید مواد مخدر و تهیه سلاح از طریق اینترنت است. اظهار نظر جدید لاگارد در پی زمان پرتلاطم بازار ارزهای رمزنگار به میان آمده است که قیمت بین کویت با بیش از یکهزار دلار کاهش در کمتر از یک ساعت در اواسط ماه جاری میلادی کلید خورد.


بر پایه این گزارش بازارهای رمزنگار بطرز بسیار پیچیده ای به دلیل گمانه زنی، قابلیت پیش بینی و تحلیل را بسادگی ندارند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر