29 فروردين 1397 - 15:33

کم تحرکی سهامداران در تالار شیشه‌ای

معاملات بازار سهام در حالی روز جاری به پایان رسید که شاخص کل بورس با کمتر از ۲ واحد رشد در محدوده ۹۵ هزار و ۵۰۰ واحد باقی ماند.
کد خبر : ۸۴۷۳۴
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، این روزها تمرکز اکثر مسولان بازار سرمایه و بخشی از بدنه اجرایی این بازار به نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اختصاص یافته و در این میان اوضاع بازار سهم هم در یک بستر نوسانی و اکثرا منفی قرار دارد تا سهامداران روزهای پرنوسان و کم تحرکی را تجربه کنند.


ریزش نماگرها


بر اساس آمارهای معاملاتی بورس، روز جاری شاخص های بورس با افزایش مواجه شدند به طوری که شاخص کل با یک واحد رشد اندک معادل صفر درصد به ۹۵ هزار ۵۲۳ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با کمتر از نیم واحد رشد معادل صفر  درصد به ۳۰ هزار ۲۸۳ واحد، شاخص کل «هم وزن» ۴۳ واحد افزایش معادل ۰.۲۶ درصد به ۱۶ هزار و ۷۳۴ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۳۲ واحد رشد، معادل ۰.۲۶ درصد به ۱۲ هزار و ۴۴۶ واحد، شاخص آزاد شناور با ۴۹ واحد رشد، معادل ۰.۰۵ درصد به ۱۰۱ هزار و ۵۷۵ واحد، شاخص بازار اول با ۶۳ واحد افزایش معادل ۰.۹  درصد به ۶۷ هزار و ۶۲۷ واحد و شاخص بازار دوم با (۳۲۲) واحد ریزش معادل (۰.۱۶) درصد، به ۲۰۵ هزار و ۸۷ واحد رسید.


نمادهای تاثیرگذار         


از سویی دیگر امروز ۴ نماد «کگل با ۲۵ واحد، فخوز با ۲۰ واحد، وغدیر با ۱۷ واحد و کچاد با ۱۶ واحد» بیشترین تاثیر مثبت و ۳ نماد «فملی با (۲۳) واحد، فارس با (۲۳) واحد و دعبید با (۱۵) واحد» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس و افت این متغییر بر جای گذاشتند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری شاخص صنایع تالار شیشه ای با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع « قند و شکر با ۴۰۳ واحد رشد معادل ۴.۱۹ درصد به ۱۰ هزار و ۲۹ واحد، ذغال سنگ با ۲۴ واحد افزایش معادل ۱.۶۵ درصد به یک هزار و ۴۹۱ واحد، اداره بازارهای مالی با یک واحد رشد معادل ۱.۵۲ درصد به ۶۷ واحد، انتشار و چاپ با ۲۶۰۹ واحد صعود معادل ۱.۳۸ درصد به ۱۹۱ هزار و ۷۹۵ واحد، محصولات کاغذ با ۱۰۴ واحد افزایش، معادل یک درصد به ۹ هزار و ۵۹۶ واحد، غذایی بجز قند با ۳۳ واحد رشد معادل یک درصد به ۳ هزار و ۳۳۳ واحد، وسایل ارتباطی با (۵۳) واحد ریزش معادل (۳.۵۷) درصد به یک هزار و ۴۴۸» رسید.


بیشترین افزایش قیمت


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «قپیرا، قلرست، قشکر، قشرین، مرقام، قثابت و فنیشا» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «سکرد، کساپا، لابسا، کترام، دعبید، خچرخش و تمپی» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


گردش نمادها


بر اساس این گزارش، طی معاملات امروز نماد معاملات شرکت‌های «پتروشیمی اصفهان، واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه رویش لوتوس، ‌اوراق اختیار خرید و فروش توسعه معادن روی، صنایع جوشکاب یزد، توسعه معادن روی ایران، سرمایه‌گذاری مسکن شمال غرب، سرمایه‌گذاری رنا، واسپاری ملت»، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «بیمه رازی، ‌ حق تقدم خرید سهام بیمه آرمان، صنایع لاستیکی سهند، سیمان هگمتان، فرآورده‌های غذایی و قند پیرانشهر» بازگشایی شدند.


در پایان معاملات امروز بورس، در ۳۵ هزار و ۳۵۷ نوبت معاملاتی، ۴۲۵ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۰۹ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۷۹ هزار و ۹۰۳ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر