02 ارديبهشت 1397 - 11:07

کاهش حجم معاملات فرابورس در اولین ماه سال ۹۷

حجم معاملات فرابورس در نخستین ماه امسال با کاهش مواجه شد.
کد خبر : ۸۴۸۷۴
فرابورس ایران - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا، نگاهی به کارنامه فرابورس در نخستین ماه امسال نشان می‌دهد طی ۱۵ روز معاملاتی تعداد ۲ میلیارد و ۶۱۱میلیون ورقه بهادار در ۴۶۴هزار نوبت به ارزش ۲۷هزار و ۵۶۸میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده که به ترتیب از کاهش ۲۶ و ۶۰ درصدی حجم و نوبت‌های معاملات و رشد یک درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.


این در حالی است که میانگین حجم روزانه معاملات فرابورس در ماه گذشته ۱۷۴ میلیارد ورقه و و میانگین ارزش معاملات نیز ۱۸۳۸ میلیارد ریال بوده است.


بازار اول


همچنین بازار اول فرابورس در ماهی که گذشت تغییر مالکیت ۲۳۶میلیون ورقه بهادار به ارزش ۴۶۱میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۱۱۲۲میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲هزار و ۷۰۸میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر افت ۶۷ و ۷۱درصدی حجم و ارزش معاملات در بازار اول و کاهش ۵۶درصدی حجم و ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با فروردین ماه سال ۹۶ است.


بازار ابزارهای مالی


این گزارش می افزاید: در بازار ابزارهای مالی نیز تعداد ۲۴میلیون اوراق بدهی به ارزش ۲۱هزار و ۱۷۲میلیارد ریال معامله شده است که از رشد ۷۰درصدی حجم و افت ۵۷درصدی ارزش معاملات این بازار در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت می‌کند.


افزون بر این، بالغ بر ۶۹میلیون صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش یک میلیارد و ۷۹ ریال و ۷ هزار ورقه گواهی تسهیلات مسکن(تسه) به ارزش ۴۴۰ میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش ۰.۱درصدی حجم و ۱۰درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و رشد ۲۴درصدی حجم و ۹درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با فروردین ماه پارسال دارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر