02 ارديبهشت 1397 - 12:58

نمایندگان از پاسخ‌های وزیر اقتصاد قانع نشدند

نمایندگان مردم در خانه ملت از پاسخ های وزیر اقتصاد در خصوص التهاب بازار ارز و وضعیت موسسات مالی و اعتباری قانع نشدند.
کد خبر : ۸۴۸۹۱
مجلس شورای اسلامی

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز «یکشنبه، ۲ اردیبهشت ماه» مجلس در جریان رسیدگی به سوال امیر خجسته؛ نماینده مردم همدان و فامنین از مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی با ۱۰۹ رای موافق، ۴۸ رای مخالف و ۸  رای ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضر در جلسه این سوال را وارد دانسته و از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند.


رحیم زارع در توضیح گزارش سوال امیر خجسته از وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در این زمینه علت ورود بانکها و موسسات مالی در عرصه خرید و فروش مسکن و گرانی کاذب آن و عدم ممانعت وزارت اقتصاد از کرباسیان پرسیده شد.


در کمیسیون خجسته سوال خود از وزیر امور اقتصادی و دارایی را مطرح و بیان داشت در رابطه با بحث ورود بانکها و موسسات بانکی در عرصه مسکن که باعث افزایش غیرواقعی رقم مسکن شده، علت عدم دخالت وزارت اقتصاد در این امر چیست؟ بانک های خصوصی در بلند مرتبه سازی و برج سازی وارد شده اند که هم اکنون ضرر می دهند و این املاک روی دست بانکها مانده است.


وی ادامه داد: کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ بیان کرد، در این خصوص و در ظرف زمانی طرح سوال این اتفاق افتاده و مشکل اساسی انتقال این موضوع به بانک های فعلی است و مشکل برای بانکها ایجاد کرده است. هم اکنون ۱۱۰ رشته فعالیت صنعتی با خروج رکود مسکن به راه خواهد افتاد.


یک زمانی متاسفانه بانک ها وارد این طیف شده اند. وظیفه من به عنوان وزیر این است که کنترل شود تا بانکها دارایی های خود را بفروشند و دولت نباید بنگاه دار باشد. من این موضوع را ابلاغ کردم و اجرا خواهم کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر