03 ارديبهشت 1397 - 10:06

رگولاتور روسیه آدرس آی‌پی‌های گوگل برای تلگرام را مسدود کرد

رگولاتور مخابرات روسیه به دلیل امتناع شرکت گوگل از مسدود کردن آدرس های آی پی خود در فعالیت های مرتبط با تلگرام در روسیه اقدام به فیلترینگ آنها کرد.
کد خبر : ۸۴۹۲۹
تلگرام

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از تاس نیوز، رگولاتور مخابرات روسیه ساعاتی پیش اعلام کرد، به دلیل اینکه شرکت گوگل از خواسته دولت روسیه برای فیلتر کردن پیام رسان تلگرام در داخل این کشور امتناع کرده، دسترسی آدرس های «آی پی» گوگل را در ارتباط با فعالیت های مرتبط با تلگرام در روسیه مسدود و آنها را فیلتر کرده است.


همچنین «سرویس فدرال روسیه برای نظارت در مخابرات، اطلاعات، فناوری و رسانه های جمعی» اعلام کرد که شرکت گوگل خواسته این نهاد را در فیلتر کردن دسترسی به پیام رسان تلگرام در روسیه اجرا نکرده و با رویکرد متضاد در برابر حکم دادگاه این کشور به شرکت تلگرام اجازه می دهد که با استفاده از آدرس های آی پی خود در  قلمرو روسیه فعالیت کند.


بر همین اساس، رگولاتور روسیه یکسری از آدرس های آی پی گوگل را که توسط تلگرام برای انجام فعالیت های خود از آنها استفاده می کند را مسدود کرده است. بر پایه این گزارش، تلگرام به دلیل امتناع از قرار دادن اطلاعات برخی از کاربران خود برای سرویس امنیت فدرال روسیه به حکم دادگاه از انجام فعالیت در خاک روسیه ممنوع شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر