03 ارديبهشت 1397 - 14:19

بررسی عملکرد شرکت های PSP در تعداد ابزارهای پذیرش

بازار ابزارهای موبایلی تراکنش دار متأثر از عملکرد شرکت "به پرداخت ملت" دستخوش تغییراتی شده و این شرکت با رشد ۵.۰۷ درصدی نسبت به ماه گذشته در این بخش همچنان در جایگاه اول قرارگرفته است.
کد خبر : ۸۴۹۵۶
شاپرک

به گزارش خبرنگار ایبِنا، یکی از مهم‌ترین شاخص‌های حوزه پرداخت الکترونیک کارت، بررسی عملکرد شرکت‌های PSP در مدیریت، پشتیبانی و توسعه ابزار پذیرش است. ازاین‌رو در این گزارش عملکرد شرکت‌های در هر یک از ابزارهای پذیرش به تفکیک ابزارهای فعال سیستمی تراکنش دار را در بهمن و اسفندماه سال ۹۶ را موردبررسی قرار داده‌ایم.



به پرداخت درنده بالاترین تعداد کارت‌خوان‌های فروشگاهی تراکنش دار


شرکت "کارت اعتباری ایران کیش" با سهم ۱۴.۸۵ درصدی در اسفندماه سال ۹۶ به‌عنوان دارنده‌ی بالاترین تعداد کارت‌خوان‌های فروشگاهی فعال سیستمی محسوب می‌شود. این شرکت همچنین با سهم ۱۴.۵۴ درصدی از تعداد ابزار کارت‌خوان‌های فروشگاهی تراکنش دار در جایگاه دوم این بخش قرارگرفته است.


شرکت به پرداخت ملت نیز در این دوره با سهم ۱۳.۸۷ درصد از تعداد کارت‌خوان‌های فعال سیستمی در جایگاه دوم و با سهم ۱۴.۶۴ از تعداد کارت‌خوان‌های تراکنش دار در مقام نخست این بخش قرارگرفته است.


شرکت تجارت الکترونیک پارسیان نیز با پوشش ۱۳.۷۱ و ۱۳.۹۹ درصدی به ترتیب در تعداد کارت‌خوان‌های فروشگاهی فعال سیستمی و تراکنش دار جایگاه سوم در دو بخش را به خود اختصاص داده است. همچنین پرداخت الکترونیک سامان نیز در تعداد کارت‌خوان‌های فروشگاهی فعال و تراکنش دار به ترتیب با سهم ۱۲.۱۵ و ۱۲.۷۳ درصدی در جایگاه چهار در هر دو شاخص قرارگرفته است.



آسان پرداخت دارنده بالاترین تعداد ابزارهای اینترنتی فعال و تراکنش دار


شرکت "آسان پرداخت پرشین" در اسفندماه سال ۹۶ همچنان با بازتعریف برخی از کارت‌خوان‌های فروشگاهی خود به‌عنوان ابزار پذیرش اینترنتی، سعی در تسهیل انجام خدمات پرداخت کارت از طریق نرم‌افزار موبایلی خود و بر بستر اینترنت کرده است. ازاین‌رو ابزار پذیرش فوق این امکان را برای مشتریان فراهم می‌کند تا با استفاده از نرم‌افزار این شرکت بر روی موبایل، اقدام به دریافت QRCode پذیرنده کرده و به‌آسانی پرداخت بدون کارت خود را با واردکردن اطلاعات رمز دوم و CCV۲ انجام دهند.


این شرکت در اسفندماه سال ۹۶ با پوشش ۸۵.۶۳ و با اختلاف قابل‌توجه نسبت به سایرین، بالاترین تعداد ابزار اینترنتی فعال را در شبکه پرداخت تعریف کرده و در جایگاه اول ایستاده است. از طرفی این شرکت با پوشش ۲۶.۲۱ درصدی از تعداد ابزار اینترنتی تراکنش دار در جایگاه اول قرار دارد اما آنچه جالب‌توجه است نسبت تعداد ابزار اینترنتی فعال سیستمی و تراکنش دار در این شرکت است که حاکی از امر است تعدادی از ابزارهای اینترنتی فعال در این شرکت فاقد تراکنش هستند.


بر اساس این گزارش، شرکت به پرداخت ملت در اسفندماه ۹۶ با سهم ۲.۶۳ درصدی از تعداد ابزار اینترنتی فعال سیستمی توانسته سهم ۲۱.۱۱ درصدی از تعداد ابزار اینترنتی تراکنش دار را به دست آورد به جایگاه دوم در این بخش دست یابد که بیانگر این است که درصد بالایی از ابزارهای پذیرش اینترنتی این شرکت فعال هستند.


شرکت پرداخت الکترونیک سامان نیز در دوره مذکور با سهم ۳.۰۹ درصدی از تعداد ابزار اینترنتی فعال سیستمی توانسته سهم ۲۰.۳۳ درصدی از تعداد ابزار اینترنتی تراکنش دار را به دست آورد به جایگاه سوم در این بخش دست یابد که بیانگر این است که درصد بالایی از ابزارهای پذیرش اینترنتی این شرکت فعال هستند.


 به پرداخت دارنده بالاترین تعداد ابزار موبایلی فعال و تراکنش دار


"شرکت به پرداخت ملت " نیز در اسفند ماه سال ۹۶ با سرعت بخشیدن به روند رو به رشد خود در ابزارهای موبایلی همچنان ۹۸.۸۲ درصد از سهم این بازار را به خود اختصاص داده و بالاترین تعداد ابزار موبایلی فعال را در شبکه‌ی پرداخت تعریف کرده است و این افزایش به دنبال بازتعریف تعداد از کارت‌خوان‌های فروشگاهی این شرکت به‌عنوان ابزار پذیرش موبایلی است. همچنین این شرکت با پوشش ۷۰.۲۷ درصدی از تعداد ابزار موبایلی تراکنش دار نیز رتبه دار مقام نخست در این بخش است البته این اختلاف نسبت در تعداد ابزارهای فعال و تراکنش دار بیانگر این است که درصدی از ابزارهای موبایلی این شرکت بدون تراکنش هستند.


افزون بر این، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با سهم ۰.۴۸ درصدی از تعداد ابزار موبایلی فعال توانسته با سهم ۱۱.۲۹ درصدی از تعداد ابزار موبایلی تراکنش دار جایگاه دوم را به دست آورد. شرکت پرداخت الکترونیک سامان نیز با سهم ۰.۴۲ درصدی از تعداد ابزار موبایلی فعال توانسته با پوشش ۶.۹۹ درصدی از تعداد ابزار موبایلی تراکنش دار در رتبه سوم این شاخص قرار گیرد.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها