03 ارديبهشت 1397 - 15:57

افت بورس‌های آسیایی

بورس‌های آسیایی در معاملات روز جاری تحت تاثیر افت سهام شرکت های فناوری در مسیر نزولی قرار گرفتند.
کد خبر : ۸۴۹۵۹
بورس

به گزارش ایبِنا، شاخص «نیک کی ۲۲۵ ژاپن» با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۲۰۸۵.۹۰ واحد رسید، شاخص «هانگ سنگ» بورس هنگ کنگ با ۰.۷ درصد کاهش به ۳۰۲۰۹ واحد و شاخص «شانگهای کامپوزیت» با ۰.۴ درصد کاهش به ۳۰۶۰.۲۱ واحد رسیدند.


همچنین در کره جنوبی بورس سئول ۰.۳ درصد و در نیوزلند بورس ولینگتون ۰.۱ درصد کاهش یافتند، بورس تایوان هم با ۰.۴ درصد کاهش بسته شد. از سویی دیگر، بورس های سیدنی استرالیا و سنگاپور برخلاف سایر بازارهای مهم آسیایی روندی صعودی داشتند و به ترتیب ۰.۲ درصد و ۰.۱ درصد افزایش یافتند.


این گزارش می افزاید: در بازار نفت با وجود کاهش اند، قیمت ها هنوز هم در بالاترین رکورد از سال ۲۰۱۴ تاکنون قرار دارند. خالد الفالح وزیر انرژی عربستان گفت بازار جهانی ظرفیت جذب قیمت های بالاتر را دارد. استفان اینس رییس مرکز آسیا-اقیانوسیه موسسه «اواندا» نیز گفت: هماهنگی زیادی بین اوپک و روسیه وجود دارد و طرفین متعهد به توقف عرضه بیش از حد هستند که برای حمایت از افزایش قیمت ها باید ادامه یابد.


نفت «وست تگزاس اینتر مدیت» با ۲۲ سنت کاهش به ۶۸.۱۸ دلار در هر بشکه و نفت برنت با ۱۸ سنت کاهش به ۷۳.۸۸ دلار در هر بشکه رسید. در بازار ارز نیز پس از آن که مارک کارنی رییس بانک مرکزی انگلیس با اظهاراتش در خصوص چشم انداز افزایش نرخ بهره ماه آینده، باعث ناامیدی معامله گران پوند شد که روی هزینه استقراض بالاتر شرط بسته بودند شد، هر پوند از ۱.۴۰۱۴ دلار به ۱.۴۰۱۰ دلار رسید. همچنین هر دلار از ۱۰۷.۶۲ ین به ۱۰۷.۸۲ ین افزایش یافت و هر یورو از ۱.۲۲۸۶ دلار به ۱.۲۲۶۸ دلار رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر