03 ارديبهشت 1397 - 15:55
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

بازار طلا در رکود/ حباب سکه به ۷۰ هزار تومان کاهش یافت

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر با بیان اینکه بازار با رکود شدید در همه بخش‌ها به ویژه طلا و جواهر مواجه است، گفت: حباب سکه به شدت کاهش یافته و اکنون به ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان رسیده است.
کد خبر : ۸۴۹۶۵
کشتی آرای

محمد کشتی آرای در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، درباره وضعیت بازار سکه اظهارداشت: در شرایط فعلی با توجه به برگزاری حراج‌ سکه و پیش فروش سکه در سررسیدهای مختلف توسط بانک مرکزی، نیاز بازار به سکه برآورده شده است.


وی افزود: در حال حاضر حراج و تعدادی از ثبت‌نام‌ها متوقف شده که طبیعی است چرا که دیگر نیازی احساس نمی‌شد و با توجه به اینکه تقاضا در بازار کاهش یافته، قیمت‌ها ثبات بیشتری پیدا کرده است.


رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر تصریح کرد: امروز همچنین قیمت جهانی طلا به هر اونس ۱۳۲۹ دلار کاهش یافته که با توجه به کاهش تقاضا و افت قیمت جهانی طلا امروز هر قطعه سکه ۴۵ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرده است.


وی با بیان اینکه در شرایط فعلی تقاضا و التهاب در بازار نیست، گفت: حباب سکه به شدت کاهش یافته و اکنون ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان حباب دارد.


کشتی آرای در پاسخ به اینکه علت نخریدن سکه توسط صرافی‌ها چیست؟ گفت: به دلیل کاهش تقاضای خرید، صرافی‌ها پول در گردش برای خرید سکه ندارند و تمایلی به خرید از خود نشان نمی‌دهند.


وی تاکید کرد: بازار با رکود شدید در همه بخش‌ها به ویژه طلا و جواهر مواجه است و بازار سکه نیز رکود دارد، چرا که نیاز به سکه توسط بانک مرکزی و پیش‌فروش‌ها تامین می‌شود.


برچسب ها: سکه طلا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر