03 ارديبهشت 1397 - 18:51
مدیر شعب منطقه گیلان خبر داد:

پرداخت ۸ هزار میلیاردریال تسهیلات به مردم گیلان توسط بانک سپه

بانک سپه برای کمک واحدهای اقتصادی و رفع نیاز اقشار مردم استان گیلان سال گذشته ۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات در این استان پرداخت کرد که نسبت به سال قبل از آن ۲۷ درصد رشد داشت. 
کد خبر : ۸۴۹۷۹
گل محمدی

 به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، سلیمان گل محمدی ضمن اعلام خبر فوق افزود: بانک سپه برای افزایش توان وام دهی به واحدهای تولیدی در بخشهای مختلف اقتصادی و کمک به توسعه استان گیلان؛ با رعایت کامل مقررات بانک مرکزی منابع خود را از محل جذب انواع سپرده ها ۵۱ درصد افزایش داد
* رشد۲۸۰ درصدی تسهیلات اعطای به بخش صنعت و معدن
گل محمدی اظهار داشت: در راستای حمایت از سیاستهای دولت مبنی بر رونق تولید و اشتغال، بانک سپه۳۰ درصد تسهیلات اعطایی خود را به بخش صنعت و معدن اختصاص داده است .
وی تسهیلات پرداختی بانک سپه به فعالان بخش صنعت و معدن استان گیلان را تا پایان سال گذشته ۲ هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۸۰ درصد رشد نشان می دهد.
* پرداخت ۱۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش مسکن و ساختمان استان
مدیــر شعب منطقه گیـلان به پرداخت ۱۳میلیارد ریال تسهیلات به بخش بافت فرسوده استان توسط بانک سپه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این بانک تا پایان سال گذشته هزار و ۸۶۱ میلیارد ریال تسهیلات در بخش مسکن و ساختمان پرداخت کرد که حدود هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال آن در بخش مسکن و مابقی در بخش ساختمان بوده است. 
* اعطای تسهیلات مسکن به جانبازان 
مدیر شعب منطقه گیلان در خصوص میزان تسهیلات اعطای مسکن به جانبازان توسط بانک سپه در استان گیلان اظهارداشت: بانک سپه طی دو سال اخیر ۱۲۶ فقره تسهیلات مسکن ویژه جانبازان به مبلغ ۷۱ میلیارد ریال پرداخت کرده است.
وی گفت: بانک سپه در سال گذشته به ۱۰۰ خانواده آسیب دیده ناشی از بلایای طبیعی در استان گیلان ۴ میلیارد ریال کمک کرد. 
* پرداخت ۱۳۹۰ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان بخش خدمات و بازرگانی استان 
گل محمدی در خصوص پرداخت تسهیلات به بخش خدمات و بازرگانی گفت: بانک سپه به منظور حمایت از مشاغل و توسعه کسب و کار و تجارت در استان گیلان هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان بخش بازرگانی و خدمات پرداخت کرده است.
* اولین بانک استان در حمایت از اقشار آسیب پذیر هستیم
مدیر شعب منطقه گیلان خاطر نشان کرد: بانک سپه علاوه بر توجه به فعالان اقتصادی و تولید کنندگان، همواره به اقشار آسیب پذیر به خصوص خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی توجه ویژه داشته و در سال گذشته بیش از ۶۹ میلیارد ریال تسهیلات به معرفی شدگان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی توسط این بانک پرداخت شد.
وی ضمن تاکید بر ضرورت حمایت بانک ها از خود اتکایی و اشتغال خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، تصریح کرد: بانک سپه در کمک به اقشار آسیب پذیر در بین بانک های دولتی مقام اول و بین ۱۳ بانک استان گیلان رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. 
* پرداخت ۳۰۰۰ فقره وام قرض الحسنه ازدواج به جوانان استان 
گل محمدی به اهمیت حمایت بانک ها از ازدواج جوانان اشاره کرد و گفت: بانک سپه تسهیل و تسریع در پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج جوانان را در دستور کار خود قرار داد و در سال گذشته منطقه گیلان از طریق رسانه های محلی متقاضیان واجد شرایط را برای دریافت وام ازدواج دعوت کرد.
وی افزود: بانک سپه سال گذشته حدود ۳ هزار فقره وام ازدواج به مبلغ ۳۰۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به جوانان استان گیلان پرداخت کرد که در مقایسه با سال قبل از آن ۱۰۰ درصد رشد داشت.
* رشد چشمگیر فعالیتهای ارزی بانک سپه در استان گیلان 
گل محمدی ضمن اشاره به موقعیت مناسب استان گیلان برای انجام فعالیت های اقتصادی در حوزه های مختلف به ویژه تولید محصولات صادراتی، خاطرنشان کرد: بانک سپه برای کمک به توسعه صادرات غیر نفتی اقدامات مطلوبی برای تسهیل و تسریع ارائه خدمات ارزی به فعالان اقتصادی استان انجام داد و فعالیتهای ارزی این بانک در منطقه گیلان طی سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن ۳۴۰۰ درصد رشد داشت.
وی افزود: پیش دریافت اعتبارات اسنادی بانک سپه در استان گیلان از ۳ میلیارد و ۴۷۳ میلیون ریال در سال ۹۵ به حدود ۱۲۱ میلیاردریال در پایان سال گذشته رسید.
مدیر شعب منطقه گیلان اظهارداشت: حواله های ارزی کالایی صادره شده بانک سپه در استان، از چهار فقره به ارزش ۷۵۷ هزار دلار در سال ۱۳۹۵ به ۸۵ فقره به ارزش ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در سال گذشته افزایش یافت.
وی از رشد ۲۱۰ درصدی بخش اعتبار اسنادی داخلی منطقه گیلان خبرداد و گفت: اعتبار اسنادی وارداتی بانک سپه از یک میلیون ۱۵۰ هزار دلار در سال۱۳۹۵ به بیش از ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در سال گذشته رسید.


* ارتقاء درجه ۳۰ درصد شعب منطقه گیلان 


مدیر شعب منطقه گیلان ضمن تاکید بر عاریت اصل مشتری مداری و خدمات رسانی مطلوب به مشتریان اظهارداشت: سال گذشته بیش از ۳۰ درصد از شعب منطقه گیلان به خاطر عملکرد مطلوب و خدمات رسانی مناسب به مشتریان ارتقاء درجه گرفتند که در منطقه بی سابقه بود.


* حمایت از واحدهای تولیدی، خدماتی و کشاورزی


گل محمدی گفت: بانک سپه در راستای سیاستهای دولت و کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری حمایت از طرحهای کلان را به صورت جدی دنبال کرده و تسهیلات مورد نیاز سازمان چای استان، کلنیک فوق تخصصی گوارش و کبد استان گیلان،شرکت ریسندگی پرتو و... را در استان پرداخت کرده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر