04 ارديبهشت 1397 - 08:56
آمار فروردین نشان داد/

۲۲ درصد معاملات فرابورس در اختیار محصولات شیمیایی

صنعت "محصولات شیمیایی" با ۱۰۶۳ میلیارد ریال داد و ستد، رتبه نخست ارزش معاملات بازار فرابورس ایران را نخستین ماه امسال به خود اختصاص داد.
کد خبر : ۸۴۹۹۰
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در فروردین‌ماه امسال طی ۱۵ روز معاملاتی تعداد ۲ میلیارد و ۶۱۱ میلیون ورقه بهادار در ۴۶۴ هزار نوبت به ارزش ۲۷۳ هزار و ۵۶۸ میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است.


بر این اساس نگاهی معاملات فرابورس نشان می دهد در نخستین ماه امسال میانگین روزانه حجم و ارزش معاملات فرابورس به ترتیب ۱۷۴ میلیون ورقه و ۱۸۳۸ میلیارد ریال بوده است. همچنین در این مدت صنعت محصولات شیمیایی با ۱۰۶۳ میلیارد ریال داد و ستد، سهم ۲۲ درصدی از ارزش معاملات فرابورس را به ثبت رسانده و در رتبه نخست این بازار در ماه گذشته قرار گرفته است.


این گزارش می افزاید: فلزات اساسی نیز با ۷۷۸ میلیارد ریال (معادل ۱۶ درصد)، محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر با ۳۹۹ میلیارد ریال (معادل ۸ درصد)، بیمه و صندوق بازنشستگی به جز تامین اجتماعی با ۳۰۹ میلیارد ریال (معادل ۶ درصد) و انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با ۲۸۷ میلیارد ریال (معادل ۶ درصد) به ترتیب رتبه‌های دوم تا پنجم ارزش معاملات فرابورس را در ماه گذشته از آن خود کرده‌اند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر