04 ارديبهشت 1397 - 11:18

قرارداد منطقه آزاد تجاری ایران و اوراسیا امضا شد

نخست وزیر روسیه موافقتنامه موقتی ایجاد منطقه اقتصادی میان ایران و اوراسیا را امضا کرد.
کد خبر : ۸۵۰۰۷
پرچم ایران و روسیه

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از تاس نیوز، وب سایت دولتی روسیه اعلام کرد که «دمیتری مدودوف» نخست وزیر این کشور موافقتنامه موقتی با یک دوره ۴ ساله به منظور ایجاد یک منطقه آزاد تجاری بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران با تمرکز بر روی یکسری کالاها امضاء کرده است.


در این بیانیه آمده که اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ایران در ۵۰۲ قلم کالا، تخفیف تعرفه ای می دهد. همچنین پیش نویس این توافقنامه در دسامبر سال ۲۰۱۶ میلادی تنظیم شده بود و در هفتم مارس سال ۲۰۱۷ میلادی در جلسه شورای کمیسیون اقتصادی اوراسیا تایید شد.


بر اساس قانون فدرال در خصوص معاهدات بین المللی فدراسیون روسیه، این قرارداد مشروط به تایید بعد از امضاء است و علت آن هم وجود برخی از موارد که ممکن است مغایر با قانون روسیه باشد، عنوان شده است.


بر همین اساس در ماه گذشته میلادی، مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه در مصاحبه ای با تاس نیوز گفته بود که مذاکراتی بر سر ایجاد یک منطقه آزاد تجاری میان ایران و اتحادیه اوراسیا انجام گرفته و در آستانه تکمیل شدن است.


کار بر روی این توافقنامه در سال ۲۰۱۵ میلادی شروع شد؛ اما امضاء آن چندین بار به تعلیق درآمد. اتحادیه اوراسیا شامل ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر