05 ارديبهشت 1397 - 10:36

سود نامشروع ۱.۵ تریلیون دلاری هکرها از حملات سایبری

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که سود نامشروع هکرها از طریق حملات سایبری در جهان به ۱.۵ تریلیون دلار رسیده است.
کد خبر : ۸۵۰۵۸
حملات سایبری

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از اینفورمیشن ایج، بر اساس مطالعات شرکت استارت‌ آپ Bromium کالیفرنیا آمریکا که در حوزه «فناوری مجازی شدن» کار می کند، پلت فرم های جدید تبهکارانه و رونق اقتصاد بر پایه حملات سایبری منجر به کسب سود نامشروع ۱.۵ تریلیون دلاری به وسیله هکرهای اینترنتی شده است. این اولین گزارش در مورد جرائم سایبری از منظر توزیع و گردش درآمد آن است.


این گزارش به اقتصاد بر پایه جرائم سایبری و حرفه ای شدن جرائم سایبری اشاره می کند. همچنین این نوع اقتصاد یک وب سایت به هم متصل یافته با سیستم خود مراقبتی است که خطوط سود مشروع و نامشروع را کم رنگ می کند.  


به گفته کارشناسان این شرکت آمریکایی، پلت فرم تبهکارانه آنها شبیه به مدل سرمایه داری پلت فرمی است که توسط شرکت های «اوبر» و «آمازون» استفاده می شود و در آنجا داده ها، کالا هستند.


این گزارش در مورد مدل های تبهکارانه جدیدی که این پلت فرم ها را توانمند می کند فعالیت های وسیع جنایی را از قبیل قاچاق انسان، تولید و توزیع مواد مخدر و حتی تروریسم را تامین مالی کند، ابراز نگرانی کرد.


«گروگری وب»، مدیر عامل استارت‌ آپ Bromium  گفت: یافته ها یک بینش تکان دهنده ای را در ارتباط با گسترش و سودمند شدن جرائم سایبری ارائه می دهد. مدل جنایی پلت فرم در حال ساخت بدافزارهایی است که جرائم سایبری را به راحتی انجام خرید آنلاین می کند. وی گفت: این مسئله با استفاده از نگاه قدیمی یا فناوری از رده خارج شده حل نمی شود و اکنون زمانی برای روش های نوین است.


«گروگری وب» گفت: دسترسی به ابزارها، سرویس ها و تخصص جرائم سایبری آسان است و این یعنی شرکت ها و دولت ها به طور یکسان با حملات مخرب، هزینه بر و پیچیده جرائم سایبری روبرو می شوند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر