05 ارديبهشت 1397 - 11:00

سود ۴.۵ تریلیون دلاری اقتصاد آسیا از زنان

موسسه مکنزی آمریکا اعلام کرد که مشارکت بیشتر زنان در آسیا - اقیانوسیه می تواند ۴.۵ تریلیون دلار بیشتر به اقتصاد این منطقه تا سال ۲۰۲۵ میلادی بیافزاید.
کد خبر : ۸۵۰۶۰
دلار

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از سی ان ان مانی، موسسه مکنزی آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که اگر زنان بیشتری در کشورهای آسیایی مشغول به کار شوند، رونق اقتصادی این منطقه با جهش قابل توجهی روبرو می شود.


مکنزی برآورد کرد اگر برابری جنسیت ارتقاء پیدا کند، به تولید ناخالص داخلی منطقه آسیا - اقیانوسیه تا سال ۲۰۲۵ میلادی ۴.۵ تریلیون دلار افزوده می شود. این موسسه آمریکایی اعلام کرد که منطقه آسیا - اقیانوسیه به عنوان پویاترین منطقه اقتصادی در جهان است؛ اما زنان در بسیاری از کشورهای این منطقه با رفتا نابرابرانه در حوزه اشتغال و اجتماعی در مقایسه با مردان روبرو می شوند.


همچنین بیشترین شکاف جنسیتی در بنگلادش و هند است که نگرانی را در مورد آسیب اقتصادی به این کشورها از کسری نیروی کار زنان افزایش می دهد. همچنین کشورهای اقتصادی پیشرفته آسیایی مانند کره جنوبی و ژاپن هم در فرصت های شغلی دارای نابرابری جنسیتی بالایی هستند.


مکنزی اعلام کرد: چین، بزرگترین اقتصاد آسیا در حوزه به کارگیری زنان در بازار نیروی کار خود گام هایی را برداشته؛ اما همچنان جا برای ارتقاء آن وجود دارد. در این گزارش عنوان شده که کشورهای فیلیپین، نیوزلند و سنگاپور در حوزه برابری جنسیت در محل کار، پیشرفته های قابل توجهی را به دست آورده اند؛ اما باید باز هم کار بیشتری انجام شود. ضمن اینکه بیشترین رشد اقتصادی از کشورهایی بیرون خواهد آمد که تعداد زنان در نیروی کار آنها روبه افزایش و ساعت کار بیشتری به آنها تخصیص داده می شود.


بر همین اساس، چین به دلیل کاهش نابرابری جنسیت در محل کار، ٢.٦ تریلیون دلار به درآمد خود افزوده است و هند هم از این طریق ۷۷۰ میلیارد دلار به فعالیت های اقتصادی خود اضافه کرده است. مکنزی اعلام کرد بهبود بیشتر برابری جنسیتی می تواند به رشد تولید ناخالص داخلی سنگاپور تا سال ۲۰۲۵ میلادی ۲۰ میلیارد دلار یا معادل ۵ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور بیافزاید.


بر پایه این گزارش، مکنزی اعلام کرد که سیاست گذاران منطقه آسیا - اقیانوسیه باید در جهت ارتقاء مشارکت بیشتر زنان در نیروی کار گام بردارند که این موضوع شامل تغییر رویکرد در نقش زنان در جامعه و بهبود دسترسی به نگهداری و پرورش کودکان است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر