07 ارديبهشت 1397 - 10:15
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

فین تک‌های ایرانی به سمت بلاک چین حرکت می‌کنند

مدیرعامل پیمننت اکسپرس گفت: بلاک چین اینترنت دوم دنیا است و باید به کاربرد آن در صنایع مختلف از جمله بانک، بیمه و حسابداری توجه ویژه داشت.
کد خبر : ۸۵۰۶۸
بلاک چین

میثم عبدالهی، مدیر عامل و موسس استارت آپ پیمنت اکسپرس در گفتگو با ایبِنا با اشاره به ارزهای مجازی گفت: در حوزه رمز ارزها یک موج نوآوری در تمامی دنیا ایجاد شده و ایران نیز نیاد از آن عقب بماند؛ در واقع بر اساس گفته پژوهشگران، حرکت قطار نوآوری آغاز شده و ایران نیز در این موج باید حرکت کند.


مدیرعامل پیمنت اکسپرس با اشاره به فناوری‌های جدید تاکید کرد: فناوری‌های جدید با وجود خصوصیات خوب دارای ویژگی‌های بدی نیز هستند اما مسئله مهم این است که باید فناوری‌های جدید با کمک نیروی فنی موجود در کشور مدیریت شود تا از مزایای آن بهرمند شویم.


وی افزود: ارزهای رمزنگاری شده بستری را ایجاد کرده‌اند که به صورت شفاف و بدون محدودیت تجارت انجام شود. عبداللهی مزایای آن را فعالیت و تجارت در سطح بین‌الملل بدون محدودیت و با شفافیت برشمرد و گفت: حتی می‌شود محدودیت‌هایی در این زمینه برای برخی تراکنش‌ها ایجاد کرد که بحث پولشویی که در مورد بیت‌کوین وجود دارد نیز رفع شود.


عبدالهی ادامه داد: در اجلاسی که چندی پیش در حوزه بلاک چین برگزار شد، حضور پلیس فتا و مدیران بانکی و نگاه مثبت آنها به این فناوری جدید نویدبخش بود که نشان  از درک ضرورت این مهم در کشور است و کشورهایی که زودتر سوار این قطار شوند در ده سال آینده در رده‌های اول فناوری در جهان خواهند بود.


بلاک چین دنیا را تغییر می‌دهد


این کارشناس حوزه بلاک چین تاکید کرد: بلاک چین اینترنت دوم دنیا است و جدا از بحث ارزهای رزنگاری شده باید به کاربر این تکنولوژی در حوزه بیمه، حسابداری، اسناد، املاک و غیره که باعث فراگیری این فناوری در تمامی عرصه‌ها می‌شود توجه ویژه داشت.


عبدالهی در ادامه در خصوص مزایای ارز رمزنگار خاطر نشان کرد: کسب و کارهای  بین‌المللی ایران و حتی افرادی که به‌ صورت فریلنسر در خارج از کشور درآمد دارند، می‌توانند از پتانسیل ارزهای رمزنگاری‌شده به‌ خوبی بهره ببرند؛ البته تحقق این مسئله مستلزم داشتن قانون کافی و شفاف در زمینه ارزهای رمزنگاری‌شده و صرافی‌های ایرانی است.


وی با اشاره به رمز ارز ملی اظهارداشت: ماهیت کلی بیت‌کوین و شعار اصلی آن غیرمتمرکز بودنش است اما کشورهایی مثل روسیه و ونزوئلا ارزهای ملی خود را ساخته‌اند. رمز ارز ملی می‌تواند جایگزین پیمان‌های پولی دوجانبه و یا جایگزین دلار شود و پیگیری این رویه در کشور نیز مثبت خواهد بود.


برچسب ها: بلاک چین فین تک
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر