05 ارديبهشت 1397 - 16:17

افزایش ۲۱۹ واحدی نماگر تالار شیشه‌ای

شاخص بورس با ۲۱۹ واحد افزایش در پایان آخرین روز معاملاتی تالار شیشه‌ای در هفته اول اردیبهشت ماه به ۹۴ هزار و ۷۹۶ واحد رسید.
کد خبر : ۸۵۰۷۶
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، خرید و فروش سهام روز جاری با ادامه رشد در حجم و ارزش معاملات مواجه شد.


رشد نماگرها


بر اساس آمارهای معاملاتی بورس، روز جاری همه شاخص های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۲۱۹ واحد رشد معادل ۰.۲۳ درصد به ۹۴ هزار ۷۹۶ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۶۹ واحد افزایش معادل ۰.۲۳ درصد به ۳۰ هزار ۳۷ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۳۱ واحد رشد معادل ۰.۱۸ درصد به ۱۶ هزار و ۸۳۶ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۲۳ واحد افزایش، معادل ۰.۱۸ درصد به ۱۲ هزار و ۵۰۸ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۱۴ واحد صعود، معادل ۰.۱۱ درصد به ۱۰۰ هزار و ۸۳۹ واحد، شاخص بازار اول با ۲۳۵ واحد رشد معادل ۰.۳۵ درصد به ۶۷ هزار و ۲۹۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۵۶ واحد صعود معادل ۰.۰۳ درصد، به ۲۰۲ هزار و ۸۹ واحد رسید.


نمادهای تاثیرگذار         


از سویی دیگر امروز ۵ نماد «فولاد با ۸۶، رانفور با ۷۲ واحد، فخوز با شبندر با ۴۹ واحد، شپنا با ۳۵ واحد، و شبریز با ۳۰ واحد» بیشترین تاثیر مثبت و ۲ نماد «فملی با (۷۵) واحد و شبدیس با (۳۱) واحد» بیشترین تاثیر منفی را بر ریزش شاخص کل بورس و افت این متغییر بر جای گذاشتند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری شاخص صنایع تالار شیشه ای با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «انتشار و چاپ با ۷۴۷۶ واحد صعود معادل ۳.۶۸ درصد به ۲۱۰ هزار و ۵۱۰ واحد، لاستیک با ۵۲۸ واحد افزایش معادل ۳.۱۴ درصد به ۱۷ هزار و ۳۵۹ واحد، سایر معادن با ۲۶۲ واحد صعود معادل ۲.۳۵ به ۱۱ هزار و ۴۰۰ واحد، فرآورده نفتی با ۵۹۳۲ واحد رشد معادل ۱.۶۷ درصد به ۳۶۰ هزار و ۲۹۴ واحد، زراعت با (۷۶) واحد کاهش، معادل (۱.۵۷)  درصد به ۴ هزار و ۷۹۶ واحد، حمل و نقل با (۵۸) واحد افت معادل (۱.۶۱) درصد به ۳ هزار و ۵۹۹ واحد، محصولات چوبی با (۱۸۰۱) واحد ریزش معادل (۲.۹۴) درصد به ۵۹ هزار و۴۴۴» رسید.


بیشترین افزایش قیمت


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «بکاب، فمراد، ختراک، حفاری، لبوتان، لخزر و غمارگ» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «خشرق، بنیرو، قنیشا، قثابت، وصنا، غشان و فرآور» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


گردش نمادها


همچنین در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «صنعتی، دریایی ایران، آسیا سیر ارس، معادن منگنز ایران  و شهد» از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «ایران گچ، شهد، فراورده‌های پارس‌، صنایع جوشکاب یزد، سرمایه‌گذاری مس سرچشمه» بازگشایی شدند.


امروز همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های  «مهندسی تکنوتار به دلیل عدم افشای به موقع اطلاعات با اهمیت و همچنین نماد معاملاتی صنعت روی زنگان» در راستای اجرای ماده ۱۲ مکرر ۴ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس تعلیق شدند.


در پایان معاملات امروز بورس، در ۴۱ هزار و ۲۴۱ نوبت معاملاتی، ۸۸۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۹۳ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۷۶ هزار و ۸۰۱ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر